Res --> Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | Перейменування вулиць: що робити громадянам?
AA

Перейменування вулиць: що робити громадянам?

Упродовж останнього часу у багатьох містах України були змінені назви вулиць, провулків, бульварів. Ці зміни торкнулись і вулиць міста Южноукраїнська, селища Костянтинівка та сіл Бузьке, Панкратове, Іванівка  Южноукраїнської міської територіальної громади.

За підтримки громадськості, за результатами роботи комісії з найменування та перейменування назв вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів та бульварів на території Южноукраїнської міської територіальної громади та депутатів міської ради, об’єкти топоніміки населених пунктів нашої громади (вулиці, бульвари, провулки тощо), назви яких пов’язані з сусідньою  державою-агресора та радянським минулим, отримали нові назви.

Рішенням Южноукраїнської міської ради від 20.10.2022 №1128 «Про перейменування вулиць, бульварів, провулків Южноукраїнської міської територіальної громади» перейменовано 19 об’єктів топоніміки.

У багатьох жителів громади цей факт викликав занепокоєння: у скільки їм обійдуться зміни назв вулиць, провулків та, зрештою, що їм робити в цій ситуації?

Багатьох турбує питання, чи потрібно вносити зміни в ті чи інші документи. Законодавство не передбачає обов’язку вносити відомості, що стосуються реєстрації, оскільки зміна назви вулиці не є зміною реєстрації місця проживання. Перереєстрацію місця проживання особи можна здійснити під час обміну паспорта чи зміни прізвища, тобто коли виникає безпосередня потреба.

Таким чином, після перейменування вулиці, бульвару, провулку ніхто не мусить звертатись до міграційної служби, щоб зробити відмітку про нову адресу. 

Що стосується внесення змін у документи на право власності на житло, нерухомість, то чинним законодавством не  передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно (свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиці, бульвару, провулку на якій розміщена нерухомість.

Тому документи залишаються чинними й ніхто не має права вимагати їх заміни. Більше того, стаття 19 Конституції України гарантує, що ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Водночас, за власною ініціативою або у разі потреби (купівлі-продажу, дарування тощо) власник майна, стосовно якого відбулися зміни в назві вулиці, має право звернутися до органу держреєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін. Під час продажу або іншого відчуження нерухомого майна, ці документи будуть замінюватися за загальною процедурою. 

Зміни до документів про право власності на нерухоме майно необхідно буде вносити лише якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість. У такому випадку в документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва. Проте на вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься: покупець і продавець платитимуть нотаріусу таку ж суму, як і в тих випадках, коли назва вулиці не змінюється. 

Що стосується юридичних осіб та ФОПів. Зміна відомостей про місцезнаходження юридичної особи та фізичної особи підприємця підлягає державній реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». 

Перейменування вулиці місцезнаходження юридичної особи є зміною місцезнаходження юридичної особи, що передбачає необхідність внесення відповідних змін в установчі документи, змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повідомлення банківських установ і контрагентів про зміну реквізитів у чинних договорах, виготовлення нової печатки, бланків тощо. 

Водночас законодавство не встановлює граничних термінів для проведення зміни відомостей щодо місцезнаходження, а отже, суб’єкт господарювання сам може вирішувати, коли необхідно провести реєстрацію змін.

Певних додаткових витрат можуть зазнати ті юридичні особи та фізичні особи-підприємці, які мають бланки і штампи зі старими назвами. Проте, далеко не всі вони мають печатки і штампи, оскільки для багатьох категорій суб’єктів підприємницької діяльності ці атрибути не є обов’язковими. Окрім того, більшість юридичних осіб друкують свої бланки на звичайному робочому принтері, тому для заміни назви чи адреси в тексті достатньо, щонайбільше, декількох хвилин.

Тепер щодо субсидій. Тут також зміни будуть не відчутні. Про зміну назви вулиці повідомляються всі державні органи та соціальні служби, тому вони мають приймати документи як із новими назвами у адресах, так і зі старими. Усі реєстри громадян мають бути приведені у відповідності до нових назв, певний час там паралельно «співіснуватимуть» старі та нові назви. Тому зміна найменування вулиці не є підставою для відмови в отриманні субсидії. 

 

Читайте також