Щоденник життя міста. Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

 


1.В місті планується нанесення нової розмітки пішохідних переходів з досвіду міста Миколаєва - буде розмічена частина переходів по пр.Незалежності. Якщо вдало "переживуть" зиму, то така практика буде поширена на інші вулиціміста.

Департамент жилищно-коммунального хозяйства Николаевского городского совета заключил контракт с киевской компанией «Дорбудрезерв – Украина» на нанесение дорожной разметки холодным пластиком на пешеходных переходах в Николаеве("Никвести").

Договор был заключен 21 сентября на сумму 964 тысячи 158 гривен. Работы, согласно договору, должны быть выполнены до 1 октября 2016 года.

Отметим, что кроме компании «Дорбудрезерв – Украина» свою заявку на участие в тендере подавало ООО «Новейшие пути Украины», однако предложение «Дорбудрезерва» оказалось меньшим.

Согласно документации открытых торгов, ООО «Дорбудрезерв» за 964 тысячи гривен выполнит работы по нанесению холодным пластиком дорожную разметку общей площадью 1430 кв.м. 

Качество и предоставление указанных услуг должны соответствовать требованиям ДСТУ 2587:2010 «Безопасность Дорожного движения. РАЗМЕТКА ДОРОЖНАЯ. Общие технические требования. Методы контроля. Правила Применения».

Стоит отметить, что согласно техническому заданию, разметка холодным пластиком будет нанесена на 13 капитально отремонтированных перекрестках. Всего на эти работы планируется потратить 964 тысячи 158 гривен.


2. В місті до кінця року технологія "Зелена карта відходів" (роздільній збір сміття) передбачає залучити три двора міста та всі школи. На скільки актуальна тема - зробіть висновок.

Житель Николаева возмутился, что коммунальщики не убрали стихийную свалку в его дворе.

В Николаеве во дворе дома №24 по проспекту Мира образовалась стихийная свалка, которую не убрали коммунальные службы. (Об этом идет речь в письме, присланном на почту редакции «Преступности.НЕТ»)

Помимо прочего, автор письма возмущен тем, что мусорные баки в его дворе установили на детской площадке.

   

 «Наш двор состоит из восьми домов и со всех них собрали мусорные контейнеры и поставили их возле моего дома на детской площадке. К тому же возле мусорных баков устроили свалку из различного мусора, которую никто не вывозит годами, её кто-то поджигает и устраивает пожар – я уже три раза вызывал спасателей за последние два года!» - рассказывает николаевец.

После его обращений с проверкой во двор приехала «санитарная комиссия», которая, тем не менее, ничего не сделала.

«Приехала комиссия из трех человек. Я вышел на встречу с ними, объяснил, что это ненормально, что у нас собралась свалка! Я им предложил убрать эту свалку и перенести мусорные баки в другое место, на пустырь, или же расставить по одному мусорному баку возле каждого дома. Члены комиссии ответили негативно, открыто насмехаясь, что «никто здесь ничего менять не будет, а свалка - это нормально». Человек, который состоит в комиссии по чистоте города, говорит мне, что свалка – это нормально, что люди виноваты», - отметил автор письма.

Напомним, что в начале этого года администрация Ингульского района Николаева заключила договор на услуги по ликвидации несанкционированных мусорных свалок на 2 миллиона гривен.

Остап Семерак: В Україні сміттєзвалищ більше, ніж в Китаї

Міністр екології та природних ресурсів відповів на найгостріші питання про корупцію в сфері ліцензування, кіотські квоти і звалища

Міністр екології та природних ресурсів Остап Семерак в інтерв'ю ЛІГА.net відповів на найгостріші питання з проблем, які входять до компетенції його міністерства - про корупцію в сфері ліцензування надр, скандал з "кіотськими квотами", очищення води, звалища і нелегальну вирубку лісів. 

   

Найвищий штраф в поводженні з відходами - 1700 гривень. Ну це ж смішно. Сміттєзвалище - це тіньовий бізнес з мільйонними оборотами  

- Постійно йде інформація про погіршення ситуації і зі звалищами, і з водою. І що, у міністерства немає інструментів для того, щоб розв’язати проблему?

- На жаль, інструментів мало і в міністерства, і в контролюючого органа, яким є Державна екологічна інспекція. Це окрема тема для розмови, ми теж готуємо реформу цієї структури.

Є дві пріоритетні реформи - це Держгеонадра та Державна екологічна інспекція. Ми хочемо створити новий орган природоохоронної інспекції, по-іншому і службу назвати, і функції її змінити, і кадрове наповнення. Замінивши в Держекоінспекції Василя на Петра, чи Марію на Оксану, не змінити там ситуації. Ми повинні ліквідувати те, що сьогодні є, так, як це зроблено з міліцією, і створити новий правоохоронний орган, який повинен мати нових людей, нову мотивацію для людей. Тому що сьогодні заробітна плата екологічного інспектора складає 1800 гривень. Якщо ми думаємо, що екоінспектор в карпатських лісах за 1800 гривень в місяць буде боротися з браконьєрами чи вирубкою, то ми обманюємо самих себе.

І третє - це, звичайно, підвищення відповідальності тих, хто порушує українське природоохоронне законодавство. На цьому тижні ми презентували інтерактивну мапу сміттєзвалищ.

Ми почали інвентаризацію, зрозуміли, що Україна, на жаль, це правда це - тотальний смітник. Станом на сьогодні у нас є інформація, що на території України є до 30 000 сміттєзвалищ. Кому ця інформація потрібна? Нікому. Тільки бюрократу, щоб закрити папірець. В Україні сміттєзвалищ легальних більше, ніж в Китаї. Так не порівняти ж населення і економіку Китаю та України. Ми повинні це впорядкувати. Найвищий штраф в поводженні з відходами - 1700 гривень. Ну це ж смішно. Сміттєзвалище - це тіньовий бізнес з мільйонними оборотами. Заплатити 1 700 гривень для них це взагалі непомітна річ.

Не кажучи про те, що катастрофа на львівському сміттєзвалищі викрила проблему, що Держекоінспекція впродовж трьох років судилася з комунальним підприємством, яке оперувало цим трагічним сміттєзвалищем, три роки судилося за право провести там перевірку. Звичайно екоінспектор заходив на цю територію, там автоматчики, умовно кажучи, не стоять. Але для того, щоб скласти протокол, щоб вжити якихось заходів, навіть накласти штраф 1700 гривень, треба мати легальний вхід на цю територію. Вони відмовлялись пускати.

- Які повноваження Екоінспекція може отримати після реформи?

- Це питання закону. Ми зараз готуємо в тому числі зміни до законодавства. І коли я презентував інтерактивну мапу, я запропонував ряд термінових рішень, які уряд схвалив. В тому числі є доручення в найкоротші терміни Мінприроди, Мінюсту і Мінрегіонбуду підготувати проект закону по підвищенню відповідальності за екологічну шкоду, штрафи повинні бути відчутними.

Наведу приклад. Одне велике дерево, зрізане в Карпатах, коштує 20 тисяч гривень. Тобто дорівнює річному бюджету заробітної плати екоінспектора. Екоінспектор буде воліти закрити очі і не протистояти цьому. І тому екоінспекторів ми повинні поміняти, повинні прийти інші люди. Такі люди мотивовані є. Зі мною співпрацюють багато громадських організацій, які навіть безкоштовно борються за збереження лісів. Але якщо їм заплатити заробітну плату хоча б таку, як поліцейським патрулям, вони будуть працювати, і будуть мотивовано працювати, відповідально. Але їм також треба дати інструменти. Тому що якщо це буде штраф 34 гривні за неправильний вивіз сміття, то сам бланк, на якому треба виписати штраф, буде коштувати стільки ж. Тому ми повинні усвідомити: або ми серйозно в державі відносимося до охорони навколишнього природного середовища і усвідомлюємо стан справ, даємо повноваження і мотивацію людям і вимагаємо від них результату, або Україна буде плавно скочуватися в екологічну катастрофу, до якої ми йдемо.

- В Європі є два шляхи-підходи до проблеми сміття: податковий, коли держава бере з підприємств певний податок і ця проблема їх більше не стосується, але він корупційний насправді. І другий - коли є якийсь оператор, який займається утилізацією і фінансується бізнесом. Є два законопроекти...

- Насправді чотири. Там є ще два, але це два основних - № 4028, 4838. Їх взагалі було 14, але потім познімали.

- Яка стратегія в міністерстві?

- Стратегія дуже проста. За 25 років Україна не напрацювала стратегії поводження з відходами. Коли ми говоримо про відходи, то розуміємо не тільки тверде побутове сміття. Це є весь широкий спектр. Більше того, угода про Асоціацію з ЄС, яку ми підписали, ратифікували, вимагає від нас європейських стандартів у вирішенні цієї проблеми. Перше: до кінця цього року, згідно з угодою, ми повинні підготувати і схвалити стратегію поводження з відходами. Станом на сьогодні працює робоча група у складі трьох міністерств - Мінекономіки, Мінрегіонбуду, Мінекології, EBRD (ЄБРР), GIZ - німецький проект, і є ще разом з нами група громадських організацій та ініціатив. Я як керівник цієї групи поставив завдання до грудня презентувати стратегію поводження з відходами в Україні, яка буде базуватися на європейському досвіді, на аналізі європейських помилок і європейських перемог. Є домовленість, що до грудня ми також проведемо дискусію з усіма зацікавленими сторонами, в тому числі з народними депутатами.

- Європейськість в даному випадку в чому буде полягати?

- В тому, щоб вирішити цю проблему - чи іти фіскальним шляхом, чи іти шляхом створення асоціацій, чи іти шляхом - все зібрати і вивезти на сміттєполігон і там його упакувати, утрамбувати, засипати землею, чи спалити, чи роздільно збирати в містах і якось розвозити.

- Тобто, до грудня ви маєте це вирішити?

- До грудня повинні презентувати стратегію. Далі ми повинні затвердити план: що ми робимо, коли ми робимо, які закони приймаємо. За кожним з цих законів стоять групи інтересів. Одні хочуть зелений тариф на спалення сміття, бо мають електростанції. Інші мають асоціації, які вже зробили мережі по збору паперу, упаковки, ще чогось, і їм потрібно створити фінансовий механізм, як це буде працювати. Будь-яке поводження зі сміттям, з відходами - це бізнес, і до цього треба так і ставитися.


3. Притулок для бродячих собак в місті Южноукраїнську.

На 29.09.2016 в притулку знаходяться 45 тварин. А як в інших країнах?

 

На острові Лесбос у Греції господарі кафе Hott Spott пускають бездомних собак на ночівлю, передає BBC.

Ближче до третьої години ночі вони приходять поспати на диванах. В основному кафе відвідують пси, яких викинули на вулицю. Кинутих собак у Греції більше мільйона.

За словами власників, вони нікому не заважають. Не кожен може забрати бездомну собаку додому, але залишити на ніч у кафе для господарів закладу не складає труднощів.

Як повідомляв "Знай.ua", експерти розповіли, чим небезпечні бездомні собаки для українців.

Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

29.09.2019

 

 


РЕФОРМА -

це шлях поступового підвищення стандартів життя нашого міста,

а поінформированість з її  нового щоденника – одна з основ нашого вибору життєвих орієнтирів

 
     

Однією з знакових для міста реформ, ще у 2015 році, розглядалось добровільне об’єднання громад. Логіку такого об’єднання складали, принаймні в понад п’ять тисяч дачних ділянок  наших містян на територіях сусідніх сіл та обіцянка отримати додаткові землі в розпорядження нової громади.

Пропозиції міста, надані в ОДА і облраду ще в грудні 2015 р., в державних гарантіях такого не простого для «атомного» міста об’єднання з його власними проблемами не почуті. Надалі вони з’ясувались занадто вагомими. Южноукраїнці не бажають об’єднуватись без гарантії користі, про що свідчать опитування понад двох тисяч містян.

Якщо і об’єднуватись, то тільки за концепцією і програмою Уряду, яка передбачить рішення боргів міста, робочі місця для  працевлаштування, перш за все працюючих на АЕС (від тисячі нових робочих  місць), які вже в ближчі  12 – 15 років знадобляться з огляду на часткове закриття енергоблоків АЕС та скорочену чисельність працюючих на нових блоках в заміну відпрацювавших свій ресурс, коли буде відомо про землі для нової громади та інше.   

 Якщо робота з перспективою розвитку міста ще попереду, то насущні питання ми вже зрушили з місця. Про реформи в країні чуємо багато, а як наші?  Почнемо відверту і зрозумілу розмову на цю далеко не просту тему. Людям потрібні безпечні і здорові умови життя, робота, житло, доступні ціни і якісні послуги, зручна для життя та відпочинку міська територія, відчуття майбутнього для них та дітей. Що маємо на вересень 2016 року?

Екологічна безпека. Проблема зі звалищами та відходами в країні відома.

З трьох звалищ навколо міста саме шкідливе біля Гідрокомплексу. Воно засновано АЕС в 1992 році, а в 2010 за підписом І.К.Охрімчука міська рада його прийняла у комунальну власність громади.

Значне накопичення, останнє, як і попередні загоряння відходів на ньому свідчать про потребу вжиття кардинальних заходів.

Наші дії. Тільки роздільне збирання відходів є вирішенням цієї проблеми. В місті вже діє перший з 40 терміналів за програмою «Зелена карта відходів». Результат дає всі позитиви. І поділу навчаються наші городяни і тариф знизився в зоні дії нової технології до 70% і санітарія суттєво краща і нові послуги набирають сили і двір практично переходить під цілодобову охорону. Ще з двох дворів надійшли заявки на нову технологію і в ближчі тижні там розпочнуться монтажні роботи.

Наразі міське звалище обладнується цілодобовим чергуванням, освітленням, йде пошук маршруту  прокладання лінії водопроводу і встановлення на ньому гідранту. Будуть посилені заходи з його  рекультивації.

При виході на обладнання наших дворів новим проектом роздільного поводження з відходами на рівень 50%, буде започатковуватись новий зелений полігон. Там відходів не буде. Туди піде чиста органіка під вирощування однієї з енергетичних рослин на чисте біологічне паливо.

Місто має унікальну можливість жити без шкідливого здоров’ю його мешканців звалища відходів і дихати чистим повітрям. Все в наших руках.

 

«За і проти» добровільного об’єднання громад, продовжили вивчати за позицією місцевої ініціативи громади міста. Міська рада відклала це питання. І схоже, що це навіть не наше завтра, бо вантаж міських проблем є значним. 

Стосунки міста, як юридичної особи і ДП НАЕК «Енергоатом», особи з таким же статусом, повинні врегульовуватись тільки на державному рівні. Про це свідчать штучні стомільйонні, борги атомних міст за отримані від цього монополіста комунальні послуги. Перш за все причиною боргів є залишкова теплова енергія, яку по різному оцінюють для АЕС і для  міста.  

Реально в цих боргах все на багато складніше і дуже схоже, що інтереси олігархів, принаймні з минулого не “байдужих” до цієї галузі в наших боргах, далеко не остання причина. А ще є питання до рівня кваліфікації законодавців та інших чиновників, які допустили таку соціальну помилку. Її виправлення є актуальним завданням.

Стосовно цієї проблеми, важливої перш за все для людей, визначились органи місцевого самоврядування міст, на територіях яких розташовані діючі АЕС України.

Їх відповідні звернення та резолюції, як   представницьких органів влади на місцях, направлені до Уряду України.

Виходячи з викладеного не важко зрозуміти, що реформи соціальної інфраструктури міста, наразі, це основне завдання органів місцевого самоврядування.

Які саме з цих реформ вже діють і які потрібно нарощувати  дивимось і читаємо далі.

На слуху є нові будинкові засоби доочищення води питної, які встановлюються в будинках міста. І хто б і що не говорив, а нове рішення в доочищенні води, це важливе надбання для всіх.

Бактерицидне знезараження води, яке впроваджує місто, протікає в декілька разів швидше, чим із застосуванням  шкідливого хлору; після випромінювання воду відразу можна подавати споживачам. 

Бактерицидні промені знищують не тільки вегетативні види бактерій, а й ті бактерії, що утворюють спори.

Інколи чути думки, що краще поміняти всі  труби міських водопроводів. Непогана думка, але декілька сотень мільйонів гривень на це нам навряд хтось дасть.

Крім того, бруд, який осідає на стінках трубопроводів -  не основна причина забруднення води, а лише вторинне джерело.

Нові фільтри, які встановлюються на вході в будинкову мережу, мають невелику відстань до крану споживача.

Площі стінок трубопроводів від фільтру до квартири, це тисячна доля від забруднених поверхонь трубопроводів до місця ефективного доочищення води.

Лабораторні аналізи СЕС це підтверджують в повній мірі. Бо навіть в кінцевих точках підключення квартир, результативність знезараження має свій позитив в рази.

І ще, офіційні і приватні заміри якості води дають тільки позитивні результати доцільності і ефективності саме такого знезараження води питної на шляху в наші будинки.

Навіть при досить чистій воді на вході в новий  фільтр, на його виході є позитивний показник додаткового доочищення води - КУО.

КУО, це мікробіологічний показник безпеки питної води, КУО – (колонії утворюючі одиниці мікроорганізмів в см. кубічному).

За відомостями нашої СЕС, поряд з іншими, в місті проявляє свою дію новий збудник кишкових захворювань криптоспоридіоз та гепатит А.

Тому чиста вода, чисті продукти харчування, це важлива основа бути здоровими.

Окрім складного питання майбутнього нашого міста і АЕС ми вже розглянули дві перші новації, які впроваджуються в Южноукраїнську. Це проект роздільного поводження з відходами – «Зелена карта відходів» і програма доочищення води питної за новими рішеннями «AQUa+».

Заступник Глави Адміністрації Президента України Д.А Шимків 17 вересня на саммиті Україна-ЄС, зазначив що в Україні бізнес працює на власному капіталі і це не життєздатна модель. Він вказав, що Держава повинна створити фонд для стимулювання розвитку інновацій і стартапів.

Якщо інновації, це принципово нові рішення, то стартапи, це тільки створені компанії, які будують свій бізнес на основі нових, інноваційних ідей або технологій, які з’явились нещодавно.

Технології за програмами «Зелена карта відходів» та «AQUa+» і є таким новим і прогресивним рішенням для розвитку бізнесу, а проект керуючої компанії на їх основі та на основі ще і інших інноваційних рішень – АОСББ – «Сателіт багатоквартирного будинку», це в ближчі місяці можливий стартап нашого міського походження.

Це ті рішення, які і бізнес поширять, і тарифи знизять, і нові робочі місця створять, і дадуть нову якість послуг, нові умови розвитку інфраструктури міста.

На вказаному Саммиті Голова Уряду України В. Гройсман вже вкотре вказав, що ворогами розвитку країни є – корупція та популісти, а популізм ще гірший ворог, ніж ворожі танки на сході країни.

Популізм, це фальшиві звинувачення в зверненнях до широких мас простих людей щодо причин їхніх страхів, надій та причин поганих умов життя.

А ще є їхні «помічники», це бузотери. Вони  характеризуються скандальними наклепами та спробами гальмувати реальні рішення проблемних питань. Як правило, вони крикливі і намагаються все перекрутити з огляду на те, що аудиторія не завжди  розуміє суть питання.

Якщо брати наше місто, то це добро у нас теж є і ми його періодично і бачимо і чуємо. Експерти вказують, що популізм спроможний зруйнувати навіть міцну державу, не то що окреме місто.

Чим швидше ми навчимось не вестись на хибні посули осіб з сумнівних меж їх притомної   ментальності, то тим швидше будемо жити краще.

Для самих популістів і бузотерів завжди є прихована мета, а для мас людей, на які вони намагаються впливати, це шлях в оману, за яку вони і платитимуть, як разом так і окремо. 

А діагноз такої хворобливості характерний не тільки для нашого Южноукраїнська, це загально відома хвороба, яку краще обходити стороною

 

Наступне з корисного, що виконується в місті, це роботи по програмі «Каскад».

З джерел бюджетної децентралізації ми зможемо продовжити покрокове ресурсозбереження  встановленням  приладів  будинкового  обліку  та регулювання комунальних послуг, що дасть поетапне зниження щорічних необлікованих втрат води і водовідведення з 15 млн.грн. до 2 – 3 мільйонів гривень за 3 роки дії повної  диспетчеризації цих послуг.

Ще наступні рік-два мінімізують ці втрати до  технологічно  допустимих. Це не проста робота, на 01.10.2016 року обладнується 20 будинків, до кінця року їх буде –  50. 

Одночасно розгортається кропітка робота по встановленню причин ресурсних втрат.

З джерел бюджетної децентралізації  в 2017 році  місто планує виконати основну заміну  застарілих  теплообмінних  апаратів  зразка  60-х  років  минулого століття на сучасні пластинчастого типу, що дозволить  вивести  енергоефективність  послуги тепла і гарячого водопостачання в рівень щорічних заощаджень меж 12 млн. гривень.

Це теж дуже потрібна і ємна робота.

На 12-и ТРП  потрібно замінити біля 70 старих апаратів. Для порівняння, це біля 500 тон старого металу.

Питання. А це вплине на якість і зменшення ціни послуг? Відповідь однозначна – так.

Як знижується ціна послуги вивезення побутових відходів ми бачили. Реально, від 50 до 80 %, в залежності від сезонного складу відходів, якщо нова технологія запрацює у Вашому дворі.

В чому резерв зниження іншого тарифу, на утримання будинків (квартплата)?

Перше, це знижене навантаження на КП ЖЕО від створених ОСББ. Воно розрахункове дасть зниження і тарифу. Попереду розрахунок.

Таке доручення міського голови вже дано, робота розпочата. Доречі останні півроку тариф КП ЖЕО не піднімався. На черзі його зниження.

Друге, це конкурентність в раніше монопольному ринку послуг утримання житла. Планується сприяти створенню нового «Управителя багатоквартирного будинку».

Це норма Закону України «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку» та регламент наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 року № 150.

Новий «Управитель» чи «Керуюча компанія», як приклад, це вже вище названий стартап – «Сателіт багатоквартирного будинку». Доречи, згідно з умовами конкурсу можуть бути і інші претенденти.

Здорова ринковість все і проявить. А в першу чергу, це ціна і якість послуг. Так що вибір буде і зниження ціни теж.

Для досягнення такого стану ще належить попрацювати і немало. Але все це реально досяжне.

Що ще ми маємо на ці дні, зокрема:

  • В міському притулку для тварин вже живе понад 40 собак, за місяць-два їх там буде понад сотню. В зиму мабуть і більше.
  • Об’явлені торги на придбання нових ігрових і спортивних форм на 1,6 млн. грн.  для заміни в дворах старих, непридатних для використання.
  • Йдуть торги на новий автобус для дачних і міських перевезень, на механізми спрощення праці прибиральників в наших дворах і ще в понад 10 нових придбань.
  • На окремо виділені кошти з державного бюджету подані документи на закупівлю фонтану та всього потрібного устаткування, що буде монтуватись на Меморіальному комплексі.
  • Розпочаті роботи по ремонту під’їздів.
  • Продовжуються роботи по ремонту доріг і освітлення в наших дворах.

Ці та багато інших робіт дивимось в окремому переліку на офіційному сайті міста.

 

ОСББ, їх в місті 27. По одному з них мешканці  оскаржують факт його створення в судовому порядку. Інші вчаться жити і працювати в нових умовах і мешканці і правління цих об’єднань, і їх керівники теж.

Якщо порівняти, то в мініатюрі – мешканці ОСББ, що прийшли на загальні збори - це як міська рада, правління ОСББ - як виконком міської ради, керівник ОСББ - як міський голова, в межах їх спільної, суто приватної суб’єктності.

Закон чітко визначив за якими правилами житимуть ОСББ.

Міська рада та її виконавчі органи сприяють їх становленню та в підтримці за прийнятою Програмою, яка є більш вигідною чим ті, що нам відомі в інших містах.

Міський голова. Згідно Закону, через виконавчі органи, в межах його компетенції, сприяє  становленню ОСББ. Та головне в його роботі, це мешканці і з ОСББ не виключення.

А керівникам цих об’єднань потрібно навчатись працювати в нових умовах роботи і не шукати винних на стороні.

Окрім виконання заходів реальних програм енергоефективності, які тільки почало виконувати місто, є ще багато інших резервів, які вивчаються і сприяння виконанню певної частини яких для осіб різної суб’єктності будуть отримувати відповідні рішення.

Є також і потреба інфраструктурної перебудови.

 

Інфраструктурна перебудова, це зокрема зміни в комплексі взаємопов’язаних структур, систем і служб, які обслуговують наше місто.

Звісно ці зміни спрямовуються виключно на досягнення основної мети – поступового покращення стандартів життя на території міста виходячи з ресурсів виділених державою та ресурсів, які ми спроможні знайти у себе, практично «під ногами».

Цей випуск щоденника підготовлено у виконавчому комітеті міської ради станом на 19 вересня.  

Щоденники з заданим інтервалом від комунальних підприємств міста та інших  виконавчих органів міської ради дивимось на офіційному сайті міста.  Їх оновлення щоденне.

 

Виконавчий комітет Южноукраїнськї міської ради

19.09.2016