Архів. Відчуття гідності. Лютий 2016 рік

ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ
що вона може дати громаді Южноукраїнська, як її маємо розуміти

 

        2016 рік                                                                                       Южноукраїнськ

ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ
знакова реформа, нові можливості, фактор проявлення засобів і перешкод у
вирішенні питань місцевого значення, питань державної ваги, тест зрілості
представницької влади в погляді з громади Южноукраїнська

Децентралізація – 3  оберігає споруду будівничих реформ.
2 – реформи від Центру. Перша – добровільне об’єднання територіальних громад.  

В основі конструкції є Стратегія сталого розвитку «Україна – 2020».  
Будинок має тримати  повсюдність нових повноважень – 4, їй допоможе  ресурсна база об’єднаних громад – 5, а стимулюватиме процес відповідальність перед людьми – опора  6.  Це перші колони всієї будівлі.

 

 

 

Аби відбулась вся споруда гідного життя, попереду плідна робота для всіх.
Ми ще звернемось до будинку реформ, адже звідти чекаємо  гідне життя 

Один пример. Заглянул в газету  «Контакт» №143(1404) от 7 декабря 2002 года.  Читаю о полном охвате домов города «водомерами», что давало  обоснованные  тарифы. В 2005 году о приборах “забыли”.  Начала расти задолженность перед АЕС. С другой стороны, АЭС арестами счетов городского исполнителя коммунальных услуг не дала возможность ему выполнить  модернизацию.

В доме реформ – 1 от этого  наметилась проблема – 7, которая ведет к социальным последствиям – 8, что влечет  угрозу реформе –  «Децентрализации» – 3.

Факторы 7(5) и 8(6) – индикаторы проблем и тест качества власти на местах.   

Технологія реформ – відповідальний чинник потрібний новим процесам

Особенно плохо, когда таких проблем много, а средств их преодоления мало.

Реальная практика показывает, что проблемы с корнями прошлых лет, нынешние и те, которые возможно прогнозировать, имеются практически у всех территориальных общин.

Если не знать об их наличии, о причинах их вызвавших и методах устранения, тогда    возникает угроза всей реформе.

Ответ однозначный – знать о проблемах надо, уметь их преодолевать необходимо.

Україна – держава з сильною економікою та передовими інноваціями,
реальність, яку ми пропонуємо реалізовувати з місць нашого проживання.  

Проект «Майбутнє міста будуємо разом»  дає стратегію системи  будівничих засобів, джерела нових  ресурсів, формує  інтерес інвесторів  інше, що утримає будинок реформ в справному стані.

Проект «Місту краще життя», це набір влучних  інновацій,  ефективних проектів, дієві механізми, зручні інструменти, доступна школа і майстерня реформ – засоби 9. 

Вже цими засобами можемо змінювати наше життя.

Запропоновані засоби доступні для нас та інших міст. 

Вони варті уваги.  

Южноукраїнськ має все, щоб стати і вже став на шлях оздоровлення його економіки, аби тільки розуміли і не заважали. Ми можемо і вже змінюємо своє місто на краще.

Стратегія сталого розвитку «Україна–2020» визначила дорожню карту соціально-економічного розвитку України, де реформа енергетики має своє вагоме місце.

АЕС без дієвого контролю країни і властивого забезпечення міст їх розташування, це набуті проблеми, згаяний час розбудови громад та не кращий фактор реформ децентралізації на цих територіях.

Непомірні борги міста цьому відомству, як і його сумнівні тарифи для мешканців, успадковані та наявні проблеми, це фактор, на який має бути реагування відповідних інституцій державного рівня.  

«Энергоатом» – это  увеличение производства електроенергии и коэффициента использования установленной мощности АЭС при условии постоянного повышения уровня безопасности эксплуатации.  Хотим напомнить.

Городами-спутниками мы были до передачи объектов всей инфраструктуры в коммунальную собственность общин.    Сегодня города содержаться без особого участия АЭС, но важным фактором их надежной и безопасной работы быть не перестали. Взамен этого. 

На городских орбитах, есть старые и уже новыє проблемы и мы, в Южноукраинске, пока не видим решения 83 миллионного долга города перед АЭС за услуги тепла, которое столько не стоит. Есть и другие.

 

Это результат того, что города не имеют государственно-партнерской поддержки через  ГП НАЕК  «Энергоатом».  Но это далеко не все.   

З однієї сторони, в ДП НАЕК «Енергоатом» електростанції мають обмежений в часі ресурс. З іншої сторони, в містах ресурс будинків на багато десятиліть перевищує термін придатності АЕС. 

А ще є держава, яка мала б цю диспропорцію врегулювати, наприклад «Проектом розбудови міст» чи відповідною Програмою, а договором Енергоатому з Територіальними громадами унеможливити перспективу депресивного стану цих поселень і можливу безгосподарність у вигляді покинутих помешкань міста його мешканцями. Наприклад, не так важко стимулювати швейні потужності пошиття   спеціального одягу та взуття для електростанцій в містах їх розташування. Є потреба стимулювати інші виробництва, принаймні на стартових позиціях об’єднання громад, а міста вже опікувались би ними надалі, мають бути і інші проекти.

Наразі питання відкрите і воно далеко не одне.  В рамках децентралізації і атомна енергетика, і міста розташування АЕС, повинні отримати зрозумілу перспективу соціально-економічного стану їх громад, знати, що буде після почергової зупинки енергоблоків, змненшення штату на нових, сучасних АЕС, адже вже існує перспектива профіциту електроенергії їх генерації. В свою чергу, це суттєве скорочення штатів та зменшення надходжень в місцеві бюджети тощо. 

В громаді Южноукраїнська впевнені – місто почують. 

В рамках децентралізації і атомна енергетика і міста розташування АЕС повинні отримати зрозумілу перспективу соціально-економічного стану їх громад, знати, що буде після почергової зупинки енергоблоків.

Але місто не чекає і намагається розпочати вирішення проблеми за своєю ініціативою.

Добровільне об’єднання громад – йдемо далі.

Дачі Южноукраїнська, це майже нові мікрорайони міста, а якісні нові і короткі  дороги, що можуть їх з’єднувати, це перші кроки до перспективи  соціально-економічного розвитку об’єднаних громад.

Місто звернулось в обласну раду і ОДА з простим і зрозумілим проектом спільних дій важливого кроку добровільного об’єднання громад міста, прилеглих сіл і селища.

Є нагальна потреба і реальна можливість розвивати місто з огляду на фактор  його виходу з монофункціональної залежності за наявної перспективи АЕС

Сьогодні Костянтинівка і Бузьке, завтра Іванівка і Панкратове, а там і Семенівка.

Вони можуть отримати  сучасні школи дітям, потрібну медицину громадам, всім перспективу розвитку. А ініціаторам потрібно виборювати та знаходити нові ресурси.   

Проект «Шкільний автобус – нова якість навчання»

«Шкільний автобус», це давно діючі проекти в багатьох країнах. Об’єднання громад, це перспектива для навчання дітей, це фактор розвитку територій, а відтак і їх перспектива на роки, а нові робочі місця відставати теж  не будуть.

Спрямити дорогу на дачі, а  це  декілька кілометрів, означає дати дітям некомплектних шкіл прилеглих сіл  нові умови навчання.

 

Школи міста завантажені на 60 %. Резерв до  тисячі місць для навчання є.

Зручне рішення навчання, при випадках  віддаленого проживання дітей від місць їх бажаного навчання, це вірне рішення.

Його дає добровільне об’єднання громад. 

Проект «Нові робочі місця – реальність в руках громад»

 

   

Асортимент овочевих культур, що вирощуються в нашій країні, включає близько 70 видів.

Кожна культура відрізняється специфічними біологічними особливостями і висуває певні вимоги до умов зовнішнього середовища. Разом з тим деякі рослини мають і якісь загальні властивості. Це дозволяє групувати їх за певними ознаками, полегшує вивчення особливостей росту і розвитку, а також ставлення до умов навколишнього середовища.

У нечорноземної зони переважають дерново-опідзолені і торф’яно-болотні ґрунту. Тверда частина грунту складається з мінеральних часток різної величини, розміри яких визначають механічний склад ґрунту. За цим показником ґрунту діляться на глинисті, суглинні, піщані і супіщані. Супіщані і піщані грунти менш родючі. В основному вони складаються з піску і містять мало мулистих часток та пилу. Ці грунти добре пропускають воду, а разом з водою в нижні шари вимиваються і поживні речовини.

Капуста має дуже велике значення в харчуванні людини. Крім чудових смакових якостей, вона має дієтичні властивості. Завдяки вмісту великої кількості мінеральних речовин (калій, кальцій, фосфор, сірка, магній, залізо, кобальт, фтор, йод, миш’як, кремній, бор, мідь, цинк), вітамінів (З, В, В2, В3, РР, К, Н, U, провитаминов А і D), а також гірчичної олії її широко застосовують в медицині для лікування різних захворювань.

Корнеплодные овочеві культури є цінними і незамінними продуктами харчування людини. Найбільш поширені серед них моркву і буряк. Крім них, широко і повсюдно обробляють петрушку, сельдерей, пастернак, редис, редьку, ріпу і брукву. Особлива цінність моркви для живлення людини полягає в тому, що в коренеплодах помаранчевого забарвлення міститься в значних кількостях каротин (провітамін А). Є також вітаміни В, В2, В6, С, Е, РР і значна кількість солей кальцію, магнію, натрію, фосфору і заліза.

Дачні масиви Южноукраїнська – це понад шість тисяч ділянок і понад тисячу  будинків вже придатних для постійного проживання розташовані на землях прилеглих сіл. А ще, це упорядковані землі і території, де все є аби започаткувати переробну галузь на них вирощеного врожаю та врожаю прилеглих господарств.

Програма «Крокуємо до гідності»,
її запропоновано обласній раді та ОДА, вона є важливим
фактором обґрунтованого об’єднання громад

с. Бузьке, це ще один потенційний мікрорайон міста, це територія для зручного розміщення нових робочих місць. Ремонт існуючої дороги і це село отримає новий статус не на словах, на ділі. Місто теж виграє.

 

Великі водоймища, це не тільки енергетичні об’єкти, це ще і розведення та  –

 

Переработка рыбы, очень выгодное дело и что немаловажно пользуется спросом у потребителя. На сегодняшний день рыбное хозяйство наиболее стойкий вид бизнеса в пищевой промышленности.

Рыбные продукты не меняют цену по сезону, очень стойкие к различным кризисам, а самое главное на эти продукты есть спрос. С помощью различного оборудования можно: засаливать, коптить,   вялить, изготавливать консервы и еще очень много чего делать с рыбой.  Но самые прибыльные виды переработки рыбы и продаваемые круглый год являются копчение и засолка рыбы.  
 

З цього теж є простий висновок.

Бузьке має свою перспективу.

Ми знаємо, що на дачних масивах тільки цієї території є 2700 садибних ділянок.
Це теж резерв житлового фонду і ринку продукції з цих ділянок, якщо всім разом подбати про нашу перспективу.
Відверто кажучи, ми ще не відчували скруту, але резерви виходу з неї ми маємо.
Відомий спір на водоймищі і можливі шляхи вирішення проблеми, це справа на перспективу ближчих років.

Село розвивається, будується нове житло.

Відремонтуємо дорогу, привабливість зростатиме, а це кроки до вирішення цілої низки наявних соціально-економічних проблем. 

Тут чудовий краєвид, це перспективне  місце для розбудови житла та розвитку нових робочих місць.

 

Ремонт дороги в декілька кілометрів від обласної програми, а їх є декілька, і мешканці Южноукраїнська зрозуміють користь від об’єднання громад.

В свою чергу місто для двох некомплектних шкіл села  Панкратове і села Бузьке пустить «Шкільні автобуси» і їх діти отримують належні умови освіти.

Лише однин спільний крок обласної ради та міста і шлях до порозуміння в добровільному об’єднанні громад буде прокладено.

Вихідні дані опрацьовуються. 

Усвідомлення наслідків керування містом однобокої депутатської більшості і їх лідерів, на протязі тривалих років з суто відомчих та особистих позицій, усугубили спадкові та додали нові проблеми. Сьогодні маємо понад 80 мільйонів боргу перед АЕС за комунальні послуги та понад два десятка мільйонів розкраденого майна громади Южноукраїнська. Їх ліквідація потребуватиме часу, чимало зусиль і коштів. А ще.

Бачимо загрозливе звалище побутових відходів в сотнях метрів від ключових об’єктів енергетичного комплексу ПУ АЕС.

Воно перше свідчення системності накопичених проблем.

Загрозливе звалище відходів поряд з АЕС, містом та Гідрокомплексом свідчить про вказаний стан небезпечних речей

Його підсилює аварійність напірного колектору очисних споруд господарчо-побутової каналізації, хронічна і багатомільйонна збитковість підприємства, яке надає комунальні послуг, та низка інших негараздів, які роками приховували від громадськості і керівництва країни.

З наведених причини, в упередження соціально-економічних проблем на півдні України, за відсутності належного реагування на чисельні звернення до влади міста і до АЕС, в Южноукраїнську проведено місцеву ініціативу за Статутом його громади.

В липні 2015 року мешканці міста об’єднались за місцевою ініціативою громадських організацій та КП ТВКГ щодо підтримки дій у вирішення низки стратегічних питань. Чим доручили: робочій групі результат довести депутатам міської ради, готувати пропозиції та можливі проекти рішень по цій ініціативі.

 

З цього переліку, як показовий приклад, дивимось історію і перспективу вирішення одного з найнебезпечніших питань – аварійність напірного колектору ОС ГПК, яку можуть відчути в містах півдня України і за її межами.

 

У 2001 – 2005 роках міськвиконкомом ставить питання загрози техногенної аварії напірного колектора ОС ГПК.

  З часом його чують – Комісія при Миколаївській ОДА приймає рішення.

 

За чисельними зверненнями слідує засідання Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Миколаївській облдержадміністрації, протокол №10 від 29.09. 2004 року.  Він  зокрема  вказує:

– напірний колектор очисних споруд господарчо-побутової каналізації (ОС ГПК АЕС), являє екологічну та соціальну небезпеку для річки Південний Буг, півдня України, Чорного моря, вплине на роботу АЕС.

  фактична товщина стінок трубопроводів складає 2 – 3 мм при нормі 10 мм, знос – 80%.

– у разі виникнення аварії подолати донну частину Ташлицького водосховища можливо буде лише обхідним шляхом. Будівництво обхідного колектору з додатковою насосною станцією вартуватиме до 70 млн. грн. (ціни 2004р.) та потягне за собою суттєве збільшення собівартості (тарифу) послуг водовідведення.

Трубу по суходолу  бачать, періодично ремонтують і реагують на поточні аварії.

Підводна ділянка труби лишається поза належною увагою. Але саме в ній велика загроза.

пропонується дешевий варіант – будівництво поряд з містом нових, сучасних, очисних споруд ГПК, що в 2 рази дешевше будівництва обхідного колектору. При цьому собівартість послуг, (тариф) буде значно менше в порівнянні з існуючим.  

А ще в січні 2016 року в місті проведено ще одну місцеву ініціативу.

Місцева ініціатива, розпочата у відповідності до глави 2.6. Статуту територіальної громади міста. 

Ми збираємо підписи аби знати думку городян щодо схвалення, перш за все, наступних питань – 

(далі наводиться вибірковий перелік питань, які хвилюють громаду міста)

  1. Ми не можемо бути осторонь того, коли на бюджет міста, окрім нашого Ліцею, в цьому році, можемо отримати ще і повне утримання вже проблемної в її керівництві СМСЧ-2, а держава та атомне відомство будуть стояти в стороні від належної до їх відання долі в утриманні спеціалізованої частини цього типу лікарні.
  2. Якщо не врятуємо наш бюджет від “підкинутих ” Урядом на його додаткове утримання цих вагових об’єктів, то за які кошти будемо реформувати Ж/К галузь міста, що вимагає робити новий, і теж, далеко не сприятливий людині, Закон України «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку»  вже з 1 липня цього року?.
  3. В місті не обґрунтовано ростуть тарифи на комунальні послуги, які формує та надає АЕС ДП НАЕК «Енергоатом». Це ніщо інше, як цілеспрямоване руйнування соціально-економічного фундаменту благополуччя громади, яка прямо впливає на безпечну роботу АЕС.
  4. При всьому викладеному Енергетичне відомство не бачить і проблему з аварійним дюкер-преходом через Ташликське водосховище, яка ще з 2004 року їм доведена, як того часу владою міста, так і від керівництва області та яка є техногенною загрозою для міста, всього півдня України і Чорного моря. 

Ми також розглянемо і питання з ініціативи липня 2015 року.

Разом дамо відсіч безгосподарності та корупції, яка глибоко проникла майже у всі сфери життєдіяльності нашого міста.

     «Поживному для касти обраних» місту більше не бути!  Наголошує оргкомітет – «Місту краще життя»

Наведений перелік проблем міста доповнює вже названа штучна збитковість комунального підприємства, що надає послуги тепло водопостачання та водовідведення керована від АЕС ДП НАЕК «Енергоатом». 

У 2002 році Южноукраїнськ мав такі потрібні засоби та втратив і їх і десятки мільйонів своїх та людських грошей, наразі ця робота поновлюється.

Загально відомо, що об’єктивний облік та чинне метрологічне забезпечення надання комунальних послуг  являють основу їх якості та перший крок до обґрунтованості  тарифів 
     

2005 – 2015 роки – відмова від готової телеметричної диспетчеризації.  Наслідок – 83  мільйона боргу комунального підприємства міста до АЕС. Його гасять та він росте.

Спроби закривати суто технологічні втрати підняттям тарифу та скороченням штату були марними та свідченням помилок керівних рішень.

     

Окрім тарифів на комунальні послуги є ще і їх якість. Маємо враховувати досвід різних міст і впроваджувати свій.

Южноукраїнськ потребує покращення якості води питної і вона на порозі.

В результаті реалізації плану технології реформ, у 2016 р. місто може отримати  інноваційно-інвестиційний проект «AQVa+»

     

Місто дійсно потребує підвищити якість питної води

«AQVa+» – очікувані результати:

  • Забезпечення якісною питною водою по доступній ціні всіх бажаючих;   
  • Поліпшення санітарно-епідеміологічного стану сфери споживання з вказаної мережі;
  • Позитивний вплив на монопольне середовище цієї послуги, демонополізація послуги на локальному рівні;
  • Надання спектру супутніх послуг;
  • Створення умов подальшого зниження ціни за якісну воду.
Тарифи комунальні та утримання житла, їх обґрунтованість, це перш за все демонополізація Ж/К  послуг. З плану технології реформ місто отримає низку інноваційно-інвестиційних та інших рішень, які демонополізують суттєву частку Ж/К послуг.  Важливо наголосити, що такі значимі перетворення, це здобуток міста, який є в активі технології його реформ.
В активі міста є потенційні інвестори, інвестиції та сприятливі умови для їх залучення.  Така можливість, це результат дієздатності «Механізму досягнення інвестиційної вигоди»  Дію вказаного «Механізму» влучно підсилює «Механізм стримувань і противаг»

Місто прагне свої реформи здійснювати безболісно і це ще одна їх особливість.

Проблема побутових відходів в місті мала свій вивірений шлях вирішення та його втратили. Наразі є можливість вийти з цього ганебного стану.

Загально відома проблема побутових відходів.

Вона в тій чи іншій мірі стосується всіх країн світу.

Україна не є виключенням, більш того, ми знаходимося на межі значних екологічних проблем.

Проект «GRIN Map» реалізує соціально-привабливі спроможності територіальної урбаністики в болючій сфері відходів, знижує тариф, покращує екологію, формує новий бізнес простір, дає низку інших позитивів. 

Мета проекту «GRIN Map» полягає в уведенні процесу поводження з відходами з мапи їх небезпечного впливу на людину і довкілля в широке русло ресурсних можливостей та інтересів і перш за все громади міста.

 

Ще одне корисне починання, яке не виправдане було відсунуте
від тривалих очікувань мешканців міста

Відомі також і рішення мансардних конструкцій адаптованих для потреб міста у вигляді відповідних проектних рішень лежать в шафі ще з 2003 року.

Вони, це доступне житло, вони це подовження ресурсу існуючих багатоповерхівок до 30%. Це один з засобів вирішення актуальної проблеми житла для всіх.

Разом з цим, вказані проекти були заморожені на 12 років. Натоміть  будували менше і дорожче.

В місті є житло, яке за високої ціни пустує багато років. 

Потенціал напрацьованих   рішень в контексті озвученої технології реформ має всі можливості бути включеним, як ефективний засіб системного підходу  в оздоровлення соціально-економічного стану міста та і потреб його нових меж.

Запропоновані рішення, в їх переважній кількості, мають окупність в межах від 1 до 2 років.

Вони мають доступну матеріально-технічну базу та персонал їх реалізації орієнтований на місцеві можливості.

Впровадження переважної кількості вказаних рішень орієнтовані на місцевих інвесторів або мають механізми гарантованого залучення інвестицій з-за меж міста.

Вказані рішення корисні і уніфіковані для інших територій та міст.

 В лютому, березні 2016 року громада Южноукраїнська буде детально поінформована про Програму його соціально-економічного та культурного розвитку
про низку ключових рішень які її презентуватимуть

і на широкий загал країни
Ще в 2003 році в Миколаєві було розроблено цей корисний проект, але
як бачимо, він 12 років пилиться в УЖКГБ міста

Это реальные к внедрению проектные решения по бульвару Шевченка 12 г. Южноукраинськ, они придатны и выгодны для других домов города.

Викладені вище та інші рішення, підготовлені на подолання наявних проблем, на розвиток міста, його об’єднаних громад. Вони мають отримати путівку в своє життя.

Коло накопичених проблем в місті енергетиків вражає. Здається, що хтось навмисне зробив всі ці не розумні речі:

  • На каналізаційний колектор міста “наступили” водоймищем-охолоджувачем реакторів АЕС та відвели очищення стоків від міста на 15 км по складному рельєфу, що за статистичним аналогом в рази збільшує тариф цієї послуги та загрожує екологічною небезпекою Південному Бугу і Чорному морю. 
  • Загрозливе сміттєве звалище на березі Південного Бугу в ста метрах від Гідрокомплексу та  поряд з АЕС відмовились ліквідувати за результатом дії пілотного проекту Держжитлокомунгоспу України, який підтримали мешканці міста.
  • Тарифна політика щодо комунальних послуг «Енергоатому» від АЕС не узгоджується з владою міста, що вкрай негативно впливає на комунальне середовище, яке вони ж і збудували з грубішими порушеннями правил і норм будівництва.
  • З цих причин КП ТВКГ не змогло вчасно модернізуватись, що і призвело до 83  мільйонів гривні його боргу перед АЕС, арештів їх рахунків та спричинило пагубне зростання ціни комунальних послуг.
  • Наразі отримати обґрунтованість комунальних тарифів, це питання, у вирішення якого місто має вимушено вкладати десятки і десятки мільйонів гривні на ліквідацію не своїх прорахунків. 

Ми звертаємось до ДП НАЕК «Енергоатом» – “приберіть” непомірні тарифи і 80 мільйонів боргу міста до Вашого відомства за комунальні послуги, особливо тепло, яке стільки не коштує, а ми за декілька років ліквідуємо загрозливе звалище відходів поряд з АЕС і Гідрокомплексом”. Доречи, це теж наша спадщина з часів керування містом від атомної електростанції.

Місто було і буде гарантом безпечної роботи АЕС, ми налаштовані бути соціально-економічним амортизатором похідних кадрових змін від техніко-технологічних та інших нововведень в експлуатаційному утриманні електростанції. Місто і АЕС, по їх суті, повинні бути надійними партнерами. Адже відповідальна праця великого і дружнього колективу енергетиків має і завжди буде мати повагу нашої громади.

Але міста розташування діючих атомних електростанцій та державне підприємство НАЕК «Енергоатом» мають отримати перспективну Програму взаємних стосунків від держави, оскільки природою АЕС вони пов’язані назавжди.  

Та поки все це вирішуватиметься, місто формує свою Програму соціально-економічного та культурного розвитку на ближчі п’ять років і закладає в її основи більш віддалену перспективу розбудови свого майбутнього. Ми також вивчаємо досвід інших міст, зокрема Кузнєцовська (Рівненська АЕС), до якого вже Центр повернувся обличчям.

                Міський голова    В. Пароконний

 


 

ШАНОВНІ  ЮЖНОУКРАЇНЦІ!

       Сто днів на посаді міського голови дають мені, привід і обов’язок доповісти громаді міста про стан інфраструктури Южноукраїнська, про коло проблем і не вирішених питань, про основні напрями спрямування зусиль органів та посадових осіб, аби ми поступально йшли шляхом нашої перспективи, як це і визначено Указом Президента України в Стратегії сталого розвитку «Україна – 2020» за векторами нової української ідеї – ідеї гідності, свободи і майбутнього. Цей звіт про дії сьогодні і план роботи в наступні терміни.

Так співпало, що міська рада, з початку поточного року має прийняти п’ятирічну програму соціально-економічного та культурного розвитку міста на 2016 – 2020 роки. Конструктивна більшість депутатів, посадовці виконавчих органів ради, наші комунальники і міський голова прийняли активну участь в розробленні цієї програми.

В її основі:

1. Вступний розділ запропонував розвивати наше місто за зразком положень Європейської декларації прав міст. Він вказує, як Програма буде враховувати соціальні фактори, що турбують територіальну громаду, як ми наміряні долати збитковість наших комунальних підприємств, які довготривалі фактори маємо враховувати, аби розвиток Южноукаїнська був передбачуваним і всі ми відчували його перспективу?

2. В другому розділі Програми ми прописали стратегію розвитку міста, вказали, що саме перший суверен – його громада, має своєю участю впливати на наше сьогодення і наше майбутнє. Ми чітко визначились з тим, що нам дає держава і як ми будемо компенсувати брак ресурсів необхідних на краще і пристойне утримання міської інфраструктури та одночасне, чим і як будемо забезпечувати її розвиток?

3.  Третім розділом, ми зокрема вказали, що правова та екологічна безпека громади і міста, є першим пріоритетом. Для цього серед виконавчих органів ради в порядку перерозподілу обов’язків буде сформовано відповідні структури і засоби.

      Ми також переконані, що по державницьке розвиток міста мав би отримати, принаймні певну програму його соціальної підтримки на шляху подолання моно функціональності, а відтак і потенційної депресивності. Варто було б підтримувати супутні профілю експлуатації АЕС виробництва в середовищі міста і вже це був би зрозумілий і достатній внесок в подолання такого своєрідного супутника міст розташування АЕС, як вказана однобокість його економічно-утримуючої основи.

      Приведу характерний приклад. З однієї сторони, електростанція споживає суттєву частку спеціального одягу, з іншої сторони в місті є велика кількість вмілих рук і потрібних можливостей його пошивати. Є і багато іншого з того, що ми могли б робити на користь енергетиків і одночасно зміцнювати економіку свого міста. Рано чи пізно, але це стане зрозумілим для всіх. Звісно краще, щоб це відбулось як змога раніше. Тому така ініціатива в ближчі місяці буде розглянута на рівні депутатів міської ради, про її результат буде інформовано нашу громаду, прийняте рішення буде направлено на адреси можливого реагування.

      В нашому п’ятирічному плані окремо вказано на локальну Програму «Крокуємо до гідності». В її проектному прописі є аргументи на корисну співпрацю з обласною радою і керівництвом Миколаївської обласної державної адміністрації, яку можливо реалізувати вже у 2016 – 2017 роках. Програма має сім власних проектів, всі вони корисні людині, нашому місту, сусіднім громадам. Це проект, який ми разом з нашими мешканцями маємо відстояти. Він принципово корисний, як місту, так і області, всій країні.

       Ми поклали початок потрібним техніко-економічним та іншим потрібним розрахункам. Більше того, ми маємо корисні пропозиції для навколишніх сіл, які і ним і місту принесуть користь в екологічному та соціальному вимірах.

      Сайт міста висвітлював це важливе рішення наших проблем, наразі його можливо переглянути в архівному розділі. Приєднання дачних масивів Іванівських та Костянтинівських земель до міста, це логічний крок.

      Оновлені якісні дороги безумовно покращать наше життя. Адже така комунікація загально визнана у всьому світі, як первинна і одна з головних основ розвитку територій.

     

Втілення цього рішення створить цілий пласт нових, корисних можливостей всьому місту. «Забуті» території оживуть, ми побачимо дієздатність їх прихованого потенціалу, нову соціальну якість і оновлене життя прилеглих сіл, нової громади.

4. «Місту краще життя»

4.1 Цей розділ започатковує цільова програма «Доступне житло». Вона можливими етапами вирішуватиме це важливе питання на протязі п’яти років з щорічним звітом про хід його виконання. Зокрема, в гуртожитках міста, не під житло, зайнято 192 кімнати площею 4462 квадратних метрів. Це офіси підприємців та інших суб’єктів і це еквівалент майже 100 квартир. Ця локальна програма включає ще декілька напрямів отримання доступного житла. Вона вже почала діяти.

4.2. Це також підготовка і реалізація засобів з програми «Обґрунтовані тарифи норма роботи сучасного виробника та постачальника житлово-комунальних послуг». Заходи програми включатимуть нові та інноваційні впровадження за відповідними рішеннями Южноукраїнської міської ради та її виконавчого комітету.

       Це етапи модернізації системи та мереж надання комунальних послуг на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 № 604 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Облаштування багатоквартирних будинків сучасними засобами обліку і регулювання води та теплової енергії».

       Ми маємо засоби проекту «Каскад», які отримають початок реалізації вже в  першому півріччі 2016 року. Тут прямий шлях до коштів державно-регіонального розвитку. Місто має проект, йдуть підготовчі роботи. Розраховуємо, що таке цільове рішення буде належним чином профінансовано з державної програми. Належні 10 – 20 % бюджету на вказані цілі міста ми маємо.

       До 2004 року житлові будинки вже було обладнано будинковими приладами обліку води питної та гарячої, до них планувались, теплові лічильники і регулятори,  але запланована на 2005 рік диспетчеризація була проігнорована, а скоріше заблокована.

       По її повному впровадженні було б видно скільки місто втрачає на непроектних мережах (трубопроводи на поверхні попід будинками і об’єктами міста, на відмінність від інших «Атомних» міст країни, є тільки у нас) та застарілому обладнання ТРП і КНС, які громада отримала від АЕС.

       І тут нема нічого особистого. Це факт, який дуже легко довести. Бо все слабо точне проектування по місту не виконано від «Єдиного замовника», на той час – ВП ПУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом», а наразі все це «незаплановане» і «невиконане» дісталось нам в такий небажаний спадок.

        Місто починає опановувати нові форми утримання багатоквартирних будинків і відсутність на них заземлень та блискавка захисту, відсутність протекторів та катодних станцій, як засобів захисту трубопроводів від електрохімічної корозії та багато іншого, буде предметом окремих з’ясувань і рішень. Принципова реформа буде з КП ЖЕО, в КП ТВКГ. Але це вже тема інших розмов і зустрічей, які будуть розпочаті з березня. Проблем накопичено багато, та їх можемо вирішувати.

        Пошуки винного за вказані порушення будівельних норм за межами АЕС, яку час від часу запускають у вигляді різних чуток, це ніщо інше, як спроба перекласти відповідальність за явні порушення будівельних норм і правил з однієї «особи» на іншу «голову». До вже названого потрібно додати, і перед аварійний дюкерний перехід через Ташлицьке водосховище, і звалище відходів поряд з Гідрокомплексом, замовником якого в свій час була теж електростанція і багато іншого. Це тема окремих переговорів і рішень і мабуть за межами міста, бо вона актуальна.

        Це і тарифи, і якість послуг, і поле для наполегливої праці, аби все можливе виправити і помітно вплинути на зниження ціни житлово-комунальних послуг. І без різниці хто буде надавати Ж/К послуги – ЖЕО, ТВКГ чи Компанія і ОСББ, які самі  найматимуть їх постачальника – проблема від цього не зникне, бо вона в інфраструктурі в житлових будинках, окрім декількох нововведених Ж/Б.

        Місту не потрібне як «безплатне» тепло так і «безплатні» проблеми.

        Все має свою ціну і спосіб її з’ясування. А в основі обґрунтованості любої ціни повинні лежати досконалі, принаймні техніко-технологічні рішення та прозорість в їх публічності від їх виробника і постачальника (виконавця) послуг. Не просто володіти такими технологіями, а показувати наскільки вони сучасні нашій громаді.

        Вказані вище засоби зниження собівартості комунальних послуг, в рамках програми «Обґрунтовані тарифи – норма роботи сучасного виробника та постачальника житлово-комунальних послуг», це багатопланова робота, хід її виконання буде темою постійних звітів влади і комунальників міста.

        Вказана вище робота буде слушно доповнена діями Служби комунальної лабораторії (далі – СКЛ), яку ми маємо створити в ближчі місяці. Вона підвищить якість комунальних послуг, частково розгрузить комунальний тариф, поступально буде формувати обґрунтовані тарифи. Фактично така лабораторія, це прообраз Техноцентру. Такі Центри, зокрема діють в Європі і спеціалізуються на теренах депресивних територій для ліквідації такого тривожного їх статусу.

        Комунальні тарифи, це прерогатива НКРЕ КП та «Енергоатому» і місто може тільки наполягати на обґрунтованості та прозорості їх формування від виробника послуг. Натомість свою чергу частку технологічного ланцюга ми намагатимось  своєчасно модернізувати.

        Обґрунтованість тарифу утримання будинків, це результат потрібного реформування цієї галузі і тема відповідних робіт закріпленого комунального підприємства міста, опіка його влади. Цей напрям робіт має свій план дій, а те, що він дасть громаді, детально дізнаємось в періодичних звітах виконання Програми.

4.3. Далі, в новому плані на п’ять років, є засоби нової програми «Енергозбереження, енергоефективності, збереження ресурсів житлово-комунальної сфери послуг та контролю за їх якістю». Засоби нової програми дозволять навчатись системно впливати на ресурсні заощадження. Її засобами можливо повсюдно покращувати  добробут громади міста. Нова програма буде введена в дію до травня 2016 року. Її різні засоби позитивно впливатимуть на зниження тарифів житлово-комунальних послуги. Це програма на довгі роки і навчатись жити економно маємо всі.

        Шановні Южноукраїнці! Місто має потужне джерело енергії, її збиток круглий рік парує над Ташликом. Техніка і практика сучасності має теплові насоси. Це система засобів, яку місто ще має навчитись використовувати на його благо, та як це не дивно і на благо АЕС. Що заважає отримати велике тепличне господарство на березні ставка-охолоджувача електростанції? Користь подвійна. Такий проект, в разі його вказаної реалізації, і для АЕС температурний показник понизить в ставку-охолоджувачу, і для ринку дасть потрібний продукт, і нові робочі місця забезпечить.

       Нам не потрібно нехтувати і відновлювальними джерелами енергії. Особливо на дачах, в МПЗ та наших багатоповерхівках вони можуть бути дуже слушною знахідкою. Відно́влювана енергетика, це енергетична галузь, що спеціалізується на отриманні та використанні енергії з відновлюваних джерел енергії. До відновлюваних джерел енергії належать періодичні або сталі потоки енергії, що розповсюджуються в природі і обмежені лише стабільністю Землі як космопланетарного елемента. Це променева енергія Сонця, вітер, гідроенергія, природна теплова енергія тощо. Сьогодні є безліч корисних прикладів. Один з них.

   

        Від вітряка до сучасної ТЕЦ, яка діє в муніципалітеті Мец (Франція), та яка працює на відходах деревної біомаси з навколишніх лісів. Таких виробництв в розвинених країнах багато. Доречи так вже працюють і в Вознесенську.

         Для Южноукраїнська це слушний приклад, адже для міста нова Програма «Зелена карта відходів» та її перспективний проект «Зелений полігон», це саме такі рішення. Варто почати працювати і результати будуть. Варто також подивитись на те, що нам пропонують молоді винахідники в школах міста. Наші діти, і ті за інноваційний шлях розвитку Южноукраїнська, нашої країни. Консервативно налаштовані особи скоро відійдуть в архів історії, їх вже змінює нове допитливе і досвідчене покоління. Місто і нова програма, орієнтована саме на нові прогресивні рішення, це ще одна з запорук нашого розвитку.  

        Виконавчий комітет міської ради буде пропонувати проект рішення про створення шкільних «Центрів інноваційного розвитку». Це будуть пізнавально-дорадчі утворення щодо вирішення проблемних питань інфраструктури міста баченням молоді, як майбутнього гаранта нашого розвитку і гідних умов життя. Будемо пропонувати міській раді затвердити певні стимули для поширення та зміцнення цього досвіду на всі школи міста. Готові діяти разом. Доречи, такий підхід долучення молоді до вирішення міських проблем планувався ще у 2004 році. 

4.4. Реальною практикою можуть стати пропозиції і засоби інноваційної програми "Асоціація – "Сателіт" багатоквартирного будинку (АСББ+)», яку буде долучено до Програми соціально-економічного і культурного розвитку Южноукраїнська на 2016-2020 роки в блищи місяці цього року з практикою інших рішень, в світлі вимог Закону України «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку». Буде розпочато надскладну роботу по плануванню реальних заходів реформування цієї важливої і проблемної сфери послуг для всієї країни.

       Маю звернути увагу на особливості створення ОСББ в нашому місті, про інші, в тому числі нові форми утримання багатоквартирного житла. Керуючі компанії, органи самоорганізації населення ОСН та Асоціації. Ця важлива тема буде детально висвітлюватись відразу після прийняття п’ятирічної програми розвитку нашого міста. Безспірне право мешканців обирати ту чи іншу форму утримання багатоквартирного житла отримає можливі пояснення та пам’ятки аби в цій відповідальній справі ініціатори об’єднань мінімізували свої помилки.

      Скажу лише одне. Я за об’єднання, але таку зміну в експлуатації потрібно готувати ретельно. І документальна робота тут буде не завжди головною.

4.5. Реалізацією «Програми «AQUa+» по її рішенням та розбудовою СКЛ – служби комунальної лабораторії контролю якості води питної, належної метрології і контролю носія теплової енергії, буде розпочато вирішення давньої проблеми  доступності мешканців до якісної питної води в кожному будинку, для кожної квартири.

       

Проект по якісній воді «AQUa+», розраховано на п’ять років його реалізації, але за певного сприяння інвесторів, ми намагатимемось його впровадити в ближчі 3 – 4 роки. Доочищувати питну воду в будинках плануємо як бюджетне доочищення води, так і за рахунок інвесторів. Всі особливості такої роботи будуть деталізовані в наступні періоди. Розраховуємо, на поширення цього проекту.

4.6. Започатковані роботи по створенню програми – «Безпечна АЕС – безпечне довкілля», першим кроком – виділення цієї роботи від самоврядування міста в окрему структуру планується гарантувати місту власний контроль за таким важливим фактором здоров’я і життя людини, як екологічне благополуччя та безпечне довкілля. Розроблення програми планується завершити до кінця 2016 року.

4.7. Фінансування потреб міста за бюджетною програмою «Прозоро та ефективно», розробляється широке коло заходів ресурсного забезпечення потреб міста, вони будуть включені в Програму соціально-економічного і культурного розвитку Южноукраїнська на 2016-2020 роки в ІІ півріччі 2016 року.

4.8. Надання адміністративних послуг зосереджених в зручному приміщенні за програмою «ЦНАП – одне вікно», розроблення якої буде завершено в квітні - травні 2016 року, планується підвищити якість та асортимент адміністративних послуг на території міста.

4.9. «Зелена карта відходів» – нова програма, вона розробляється, її введення в Програму соціально-економічного і культурного розвитку Южноукраїнська на 2016-2020 роки планується виконати з травня 2016 року. Вона доповнить впровадження проекту «ГРІН Мап» в рамках Програми поводження з твердими побутовими відходами на території міста Южноукраїнська на 2013 – 2020 роки, затвердженої рішенням Южноукраїнської міської ради від 25.12.2012 №785. З часом до неї долучаться нові рішення локальної програми – «Зелений полігон».

4.10. Додаткові робочі місця, які будуть створенні в ході реалізації вище вказаних проектів прогнозне становитимуть: з реалізації першого блоку пріоритетних дій – за п’ять років – від 30 до 300 і більше робочих місць, в залежності від глибини виконання запланованих заходів; з реалізації заходів другого блоку пріоритетних дій – за п’ять років – від  50 до 400 і більше робочих місць в залежності від глибини виконання запланованих заходів; від ліквідації збиткових комунальних торгових площ, а за потреби і об’єктів, від конкурсної забудови вільних територій міської забудови прогнозне планується  отримати від 70 до 200 робочих місць.

Переважна кількість нових робочих місць, це самодостатні робочі місця. Певна їх частина, від впровадження інноваційно-інвестиційних рішень, які сприятимуть і реально знижуватимуть собівартість житлово-комунальних послуг, підвищуватимуть їх якість.

Інша частина, це незначне збільшення робочих місць за рахунок бюджету міста, яке дозволить отримати підвищену якість житлово-комунальних послуг, сприятиме вирішенню низки його соціальних проблем. Це рішення, які покращуватимуть культуру та естетику місць нашого проживання і дозвілля.

Зокрема, це вже вказана Лабораторія. Вона і тариф метрології забере з населення і якість питної води поставить на належний рівень контролю і позитивно впливатиме на заощадження коштів населення та бюджету.

Це створення притулку для бродячих тварин, особливо собак. Це нові робочі місця для належного контролю за екологічною безпекою та охороною нашого, заповідного довкілля.

Це більше уваги до благоустрою міста та інших нагальних потреб. Суттєва частина вказаних робочих місць з часом  буде заробляти на своє утримання через надання додаткових послуг, а це теж вірний шлях розвитку.

Нова програма стимулюватиме розширення торгових площ, а відтак і робочих місць від 30 – 40 до 70 і більше на існуючих ринках та через створення нових ринків, зокрема ринку «Дачник», дрібнооптового ринку – «Фермер» та міні ринків в мікрорайонах міста проти ліквідації шкідливої і небезпечної несанкціонованої торгівлі. Подивимось декілька фото знайомих нам місць.

   

   

Це дуже зручне місце для влаштування окремого ринку «Дачник» вздовж тротуару зі зручними рядами торгівельних місць.

Це невеличка смуга за якою буде намічений парк
(вул.Молодіжна)

   

Це теж зручне місце для влаштування окремого ринку «Фермер».

Раніше воно вже планувалось під ці цілі. Там навіть є насипана щебенем основа. Ярмарки, це корисно нам всім
(вул.Маяковського) 

   

А головне, вказані ринки  можуть бути розташовані поряд з існуючим ринком.

Вони його тільки вдало доповнять і ми всі відчуємо користь від такого рішення наявної проблеми
(вул.Молодіжна)

             

Южноукраїнськ має достатню кількість резервів аби покращувати якість життя громади, кожного його мешканця крок за кроком.

4.11. Нові соціальні програми. Вони будуть ефективними, коли проходитимуть через  професійні програми – «Школа реформ» та «Майстерня реформ». В їх основі вкрай потрібні механізми – стримувань і противаг та система засобів створення інвестиційної привабливості. Це також набір інноваційних і нових рішень для зниження собівартості житлово-комунальних послуг, підвищення їх якості. Узагальнено, вектор їх спрямування формує і обґрунтовує наше переконання – «Реформи будуть безболісними коли їх готують завчасно, а впроваджують професійно».

         Ми дійсно маємо всі підстави вийти на такий рівень нашої роботи. Очікуємо, що у вищих керівних ланках країни врешті решт настане злагода, соціальний фактор стане реальністю і ми зможемо без суттєвих перешкод відчувати реальну користь проголошеної Децентралізації.

        Наступний розділ «МІСТО ЗМІНЮЄ  СВОЄ СТАВЛЕННЯ ДО ЙОГО РОЗВИТКУ» включає програми, які діяли, а вірніше майже не діяли на протязі багатьох років. Разом з цим, вони ще можуть бути корисними і їх включено в нову п’ятирічну Програму розвитку міста.

Розроблення цієї редакції Програми соціально-економічного і культурного розвитку Южноукраїнська на 2016-2020 роки співпало з ротацією виборних органів міської ради і звітами кінця року.

За таких умов та умов становлення демократії в країні в цілому, за декілька місяців розробити Програму соціально-економічного та культурного розвитку міста, яка б давала реальні відповіді в діях органів місцевого самоврядування міста на всі чисельні проблеми і виклики досить складно, але її основу зроблено.

   
             

Розроблено основні засоби в обсягах першочергових дій, які і увійшли в Програму соціально-економічного і культурного розвитку Южноукраїнська на 2016-20120 роки. І вона не догма. В стислі терміни, з врахуванням слушних пропозицій від громади міста, вона буде доповнена. Програма також буде доопрацьована і за результатами певних консультацій з керівництвом Миколаївської ОДА та обласної ради в частині, яка потребуватиме спільних рішень і дій.

Цей п’ятирічний план наших дій орієнтовано на розбудову гідного життя всієї громади і кожного мешканця міста. Ми розуміємо складнощі на теренах нашої країни, в державному будівництві і в значній частині розраховуємо на наші власні резерви та наші приховані ресурси. Ми налаштовані суттєво активізувати роботу підприємництва в спосіб доступних прав і можливостей міста, створити всі наявні  умови сприяння залученню інвесторів і інвестицій до розвитку нашої громади.

Вже в березні-квітні цього року буде представлено низку земельних ділянок міста під розвиток соціальної інфраструктури. Це будуть відкриті конкурси і всі бажаючі зможуть прийняти участь в подальшій розбудові нашого Южнукраїнська. Ми докладемо всіх потрібних зусиль до ліквідації збитковості нашого комунального середовища.

Не може головний ринок міста бути збитковим. Не для того ми його купували у держави ще 14 років тому. Певні об’єкти хронічної збитковості, які не є тарифними будуть виставлені на відкриті торги. Стосовно інших будемо намагатись відновити їх прибуткову роботу. Але остаточне рішення буде за міською радою, адже це  виключна компетенція наших депутатів, ми також будемо чути і думку громади, бо саме вона є головним власником всього комунального майна міста.

В свою чергу, в ближчий час, будуть заслухані звіти керівників комунальних підприємств щодо всього комплексу їм підпорядкованому, як у виробничій сфері, так і в роботі з колективами. Контракти укладено між ними та міським головою і звітуватимуть вони на умовах ними передбаченими. Результати такої роботи, це один з засобів впливу на якість їх роботи. Результати звітів будуть оприлюднені.

Отже. Фахівці, певні депутати та залучені особи з’ясували основну кількість, обсяги та попередні причини наявної збитковості в комунальному секторі міста, по його інфраструктурі.

Ще на початку осені 2015 року можна було очікувати, що у міста є проблеми. Але що їх буде так багато, і що вони пронизуватимуть суттєвий обсяг самоврядних повноважень, управління і стан комунального середовища, було просто не можливо. На подолання явної і масштабної безгосподарності знадобляться десятки і десятки мільйонів додаткових гривні. Бюджет всі «діри» не закриє.

В самоврядуванні міста здійснюється перебудова потрібна для подолання наявних проблем та пошук фінансових джерел для подолання успадкованих збитків.  Одночасно ми не можемо забувати про потребу йти вперед. Програма на ближчі п’ять років чітко вказує на основу нових планів розвитку Южноукраїнська. Їх виконання та поглиблення результатів через постійний зв’язок з громадою і буде запорукою вірного шляху до дійсно гідного життя кожного мешканця нашого міста.  

Сайт міської ради, інші засоби інформації постійно висвітлюватимуть хід виконання Програми, її доповнення і зміни. Міський голова, його заступники,  депутати, всі відповідальні посадовці працюватимуть з територіальною громадою  безпосередньо аби чути людей і виконувати свою роботу якісно. 

Викладені плани не прості, та вони реалістичні. Якщо буде злагода і мир, якщо намічена конструктивна праця депутатів, органів і посадових осіб самоврядування та комунальних колективів буде продовжена, ми спроможні виконувати намічене.

Я, депутати міської ради, всі посадовці розраховуємо на підтримку та участь громади, всіх суб’єктів господарювання і бізнесу, кожного мешканця в нашому спільному прагненні жити краще всією громадою. А нова програма соціально-економічного та культурного розвитку буде гарним засобом і мірилом виконання цієї відповідальної роботи.

В. Пароконний. 
29.02.2016 р.

 

Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради, засідання якого відбулося 24 лютого, попередньо погодив Програму соціально-економічного та культурного розвитку міста на 2016-2020 роки «МАЙБУТНЄ МІСТА БУДУЄМО РАЗОМ».

Міський голова Віктор Пароконний стисло, але змістовно презентував мету та основні напрямки Програми членам виконавчого комітету та всім присутнім.

«Виконання п’ятирічної програми звичайно покращить та підвищить рівень життя людей. Зрозуміло, це не просте завдання», - зазначив Віктор Пароконний.

Попередньо ознайомлений з планами міського голови та його команди, губернатор Миколаївської області Вадим Меріков назвав їх цікавими, корисними та амбітними.

Віктор Пароконний переконаний, що саме амбітність у вирішені таких складних питань і є тим потрібним фактором, який дозволить знайти любі, в тому числі, неординарні рішення проти наявних та досить непростих проблем Южноукраїнська, які потрібно було вирішувати ще вчора, не кажучи про теперішній час.

Тому, вся п’ятирічна Програма побудована за простими принципами.

Ті локальні програми та проекти, з якими міський голова та його команда йшли на вибори, знайшли в Програмі соціально-економічно та культурного розвитку міста на 2016-2020 роки своє першочергове відображення.

В їх числі, принаймні, десять вже відпрацьованих Рішень, та майже таку кількість буде додано до Програми в найближчі місяці.

До п’ятирічного плану буде долучено 37 Програм, які були розроблені в попередні роки.

Вони оновлюються і ще зможуть корисно послужити місту, незважаючи на те, що раніше в Южноукраїнську вони працювали не досить результативно.

Детально ознайомитися з програмою можна у розділі "Нормативні акти"

ВІДРЯДЖЕННЯ МІСЬКОГО ГОЛОВИ  В. ПАРОКОННОГО

КИЇВ – ЛЬВІВ – КИЇВ, НИЗКА НАРАД  АБИ ЗВІРИТИ ШЛЯХИ  

ВИРІШЕННЯ АКТУАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ МІСТА

 

У ЗАСТУПНИКА МІНІСТРА Мінрегіонбуду Едуарда Кругляка.

Міські голови та посадовці від міст Южноукраїнська – В. Пароконний і Кузнецовька – С. Анощенко з проблемою боргів їх міст до АЕС.   

Міністерство визнає – проблема багатомільйонних боргів цих міст  перед ДП НАЕК «Енергоатом», це питання на яке потрібно шукати відповідь.

    Київ 16.02.2016 року.

     

 

       В отримання можливості взаємодіяти більш ефективно по проблемним питанням міст та обмінюватись досвідом розвитку своїх громад, міські голови малих міст розташування діючих АЕС України утворили Асоціацію їх представництва.

       Вбачаєма штучність і необґрунтованість збитковості, де лишок боргів Южноукраїнська – 82, а Кузнецовська – 70 (мільйонів грн.) на користь «Енергоатому» – дають привід пошуку першопричин цієї, вже далеко не економічної проблеми. Це є важливим напрямом роботи і не тільки міських голів цих міст. 

 

     

   За останні 9 років, Южноукраїнськ до ПУ АЕС, за отримані комунальні послуги, заборгував понад 133 млн. грн. Непогашений борг – 82 млн. грн.

До них,  через чисельні арешти Р/рахунків КП ТВКГ – постачальника цих послуг  населенню міста, додались 12,6 млн. штрафів, з яких на користь «Енергоатому» додатково надійшло половину цієї суми. А ще державний бюджет заборгував місту по тарифній субвенції 22,7 млн. гривні.  

Київ 16.02.2016 року.

    Після візиту до «МІНПАЛИВОЕНЕРГО» міські голови В. Пароконний і С. Анощенко мали тривалу бесіду з виконавчим директором Асоціації міст України Пітциком М.В. переважно з названого питання боргів їх міст до енергетиків.

  В результаті обговорення можливих шляхів вирішення такого складного питання, як міжтарифні борги, яке є прерогативою, принаймі НКРЕ КП, ДП НАЕК «Енергоатом», вирішили:​

   Міста підготують свої пропозиції, а АМУ звернеться до вищих Інститутів влади країни  аби знайти додаткові механізми впливу на процеси виникнення цієї проблеми.

   Київ 16.02.2016 року.

     

   

У проблеми багатомільйонних боргів міста (КП ТВКГ) за отримані громадою Южноукраїнська від АЕС послуг теплової енергії на опалення, на підігрів води, послуги води питної та водовідведення, є і інша сторона “медалі”.

    У 2002/3 роках громаді міста, в її власність, було передано міські мережі та об’єкти з їх обладнанням (ТРП, КНС), які мали не проектні рішення їх будівництва та були застарілими. КП ТВКГ, в міру його та бюджетних можливостей, виконувало і виконує певні роботи по утриманню цього клопітного господарства.

    Разом з цим, не професійне керівництво в поєднанні з чисельними арештами розрахункових рахунків цього важливого для міста підприємства від АЕС, не дали можливості його модернізувати належним чином.

    Таке тривожне положення є і на цей час і це певний резерв міста. Якщо вдасться охопити житлові будинки Южноукраїнська сучасним обліком і регулюванням комунальних послуг, то за певними етапами КП ТВКГ зможе виходити з річних збитків, які наразі є в межах 15 мільйонів гривні.

 

     

    Вартість впровадження комунальної телеметрії міста щодо сучасного обліку та регулювання процесів надання комунальних послуг разом зо всіма приладами коштує від 15 мільйонів гривні.

    Наразі місто до з’ясовує певні проектні позиції цього важливого для громади рішення.

   Одним з привабливих варіантів рішення проблеми міста може дати фірма VECTOR м. Гдиня Польща. Це відомий в світі виробник такого обладнання.

    Львів, 17.02.2016 року. Відбулась нарада міського голови В.Пароконного, фахівців міста та залучених фірм Киян з менеджером фірми VECTOR м. Гдиня Польща Анджеєм Вішневські та провідним спеціалістом його супроводу щодо особливостей можливої співпраці по впровадженню нової технології обліку і регулювання технологічних процесів надання комунальних послуг в Южноукраїнську.    

   Процедурно, модернізація процесів надання комунальних послуг в місті за мірками сучасних технологій, це досить не проста робота.

   Місто її вивчає, область обіцяє надати можливу допомогу.

   Адже за наявних проблем міста з зруйновними гуртожитком і дитячим садком, з тягарем інших фінансових проблем, самостійно вирішувати це питання за один рік буде важко.   

     

 

Разом з викладеним, рішення цієї важливої проблеми, в її основних складових досліджено. Йде процес опанування технічних, організаційних і правових розділів виконання завдання дати бій безгосподарності в цій занедбаній сфері таких важливих для міста послуг.

Сайт і надалі буде інформувати мешканців міста про те, які проблеми ми маємо і як будемо їх вирішувати не зважаючи на наявні фінансові складнощі. Та цією нарадою візит до Львова не обійшовся.

Черговою проблемою для Южноукраїнська є потенційна аварійність напірного колектору очисних споруд господарче-побутової каналізації міста.

Львів, 17.02.2016 року. Міський голова В.Пароконний та фахівці міста і залучені спеціалісти з Києва мали тривалу зустріч з керівництвом Львівської Корпорації «Енергоресурс-інвест» – президентом Ніроновичем І.О. та головним технічним керівником Третяком І.Ю.

Вони люб’язно ознайомили делегацію Южноукраїнська та Києва з можливостями їх виробництва. Було домовлено про обмін інформацією щодо можливої участі корпорації у вирішенні чисельних проблем міського комунального господарства.  

Це проектна організація і потужне виробництво сучасних ізольованих труб для об’єктів теплопостачання. Вони також виробляють великі ємності і батареї для накопичення води, що є одним з відомих засобів енергозбереження. В їх арсеналі є проектні і виробничі потужності по виробництву модулів очисних споруд.   

 

Київ, 18.02.2016 року. В. Пароконний зустрівся з керівництвом Науково-дослідного інституту «НДІ проект реконструкція». Цей інститут, ще у 2003 році проектував для Южноукраїнська Мансардові поверхи, як перспективне і економічно вигідне житло та робив певні розрахунки розвитку міста.

 

     

Перший заступник директора науково-дослідного інституту Ухань В.М. та інші посадовці цього інституту відгукнулись допомогти місту по низці його проблем.

Представники однієї з фірм Києва, які допомагають місту, почали співпрацю з питань, які цікавлять Южноукраїнськ.

     Місто зачекалось вирішення його проблем. І не зважаючи на їх неочікуване   суттєвий перелік, є перспектива зрушення з місця.

     Найближчими днями, на сторінках сайту буде презентовано основні розділи Програми Соціально-економічного та культурного розвитку Южноукраїнська, чим цю та інші теми буде певним чином доповнено.