Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

Мотивація до навчання

10.05.2022
Служба у справах дітей Южноукраїнської міської ради

Якщо в підлітка немає мотивації до навчання

Пам'ятайте, що рушійною мотивацією до навчання є інтерес до нього, розуміння, навіщо воно потрібне і задоволення від проміжних результатів. Підліток має усвідомити цінність навчання.

Розмови про те, що школа дає необхідні знання, що без освіти не знайти хорошої роботи, що саме зараз закладається фундамент майбутнього — можуть мати сенс, коли підліток готовий вас почути, коли він уже самостійно ці питання порушував та їх обмірковував. Інакше ви просто витрачаєте час.

Найпростіший варіант для мотивації: ваша дитина має якесь захоплення, яке, можливо, стане його покликанням. При цьому його захоплення вже прив'язане (або легко може бути прив'язане) до того чи іншого шкільного предмета - математики, інформатики, англійської, біології,…. У цьому випадку варто представляти підлітку інформацію про речі, що його цікавлять.  Захоплюється комп'ютерами? - Розкажіть про нові розробки в цій галузі. Хто створює програмне забезпечення або розроблює комп'ютерні іграшки, де і в яких компаніях ці люди працюють, де можна навчитися чогось цікавого та познайомитись із професіоналами.

Зверніть увагу: спочатку обговорюємо цікаву дитині інформацію. Не один раз, а протягом певного часу. Нехай дитина відчує вашу зацікавленість та підтримку. І лише потім ненав'язливо обговорюємо питання, пов'язані з ВНЗ та навчанням.

Другий варіант: із покликанням і навіть напрямком дитина поки не визначилася, але має різні захоплення. Якщо дитині подобаються пісні зарубіжних виконавців, запитайте, про що вони співають.Може дитина зацікавиться вивченням англійської мови.

Син постійно грає на комп'ютері? Спробуйте показати йому програми, які можна легко створювати власні ігри.

Ваше завдання: «прив'язати» інтереси дитини до того чи іншого шкільного предмета. Зробити цей предмет корисним інструментом, що допомагає підлітку.

Найскладніша ситуація. Жодних захоплень, хоч скільки-небудь пов'язаних з навчанням, у вашої дитини немає. Ситуація, коли дитина тільки гуляє і взагалі нічого не робить. І тут допомагає трудотерапія.

Ідея проста: дозволити дитині не на словах, а на ділі відчути низькокваліфіковану працю.

А тепер найважливіше. Спробуйте чесно самим собі на запитання відповісти: що ви хочете саме від вашої дитини? Щоб вона мала пристойний атестат? Або щоб дитина знайшла своє покликання, була по-справжньому захоплена чимось, могла самостійно шукати інформацію та наполегливо працювати в цікавій для неї області? Пам'ятайте, що другий варіант зовсім не обов'язково матиме на увазі виконання першого. 

Миру та взаєморозуміння у наших сім'ях