Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

МИ МАЄМО ЗАСОБИ НАШОГО РОЗВИТКУ!

03.08.2020
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради

Роботодавцем міського голови є територіальна громада, він працює на неї.  В той же час міський голова має виконувати Укази Президента України. Є тарифна хвороба комунальних послуг. І люди, і Президент України виступають за зниження комунальних тарифів, проти бідності. Ці та багато інших питань є предметом уваги місцевого самоврядування.  

Коли виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради за підписом міського голови з чисельними ініціативами та проханнями звертається до керівних органів країни, як правило, це не означає, що у нас щось дуже погано.

Звісно, у нас є чимало ще не вирішених питань і проблемних ділянок по інфраструктурі соціального устрою нашого міста. Цим потрібно займатись, що в той чи інший спосіб і відбувається, бо наша ближча історія зобов’язує наздоганяти згаяний час.

Наше місто почало самостійно жити з 2001 року. Його міська рада того часу на виконання Наказу Міністра палива та енергетики і наказу Президента ДП НАЕК «Енергоатом» своїми рішеннями прийняла основну частину міста у власність його громади.

Рішення про передачу «атомних міст» «Київ» здійснював в порушення Закону, без обов’язкової Постанови Уряду України. Громади на такі дії не отримали Урядових гарантій, державних коштів та втратили Урядового арбітра в стосунках ДП НАЕК «Енергоатом» і міст, що надалі потягло міжтарифні проблеми; гоніння на міських голів, які намагались захищати свої громади і колективи АЕС, бо вони теж їх мешканці; «Енергоатом» почав отримувати  в межах 200 млн. грн. щорічної економії для їхніх потреб; кошти відомчого супроводу на рік передачі майна від «Енергоатому», зокрема по Южноукраїнську танули в погашенні  пред’явлених Компанією місту чисельних боргів практично штучного походження.   

Атомні міста залежні від АЕС, а це інколи обмежує їх життя. Нам належить ще звертатись до «Києва», аби наші міста отримали Державну програму свого майбутнього через вихід з проблемної монофункціональної залежності і для нас ОТГ, це тільки перший крок. При цьому ми налаштовані всебічно підтримувати атомних енергетиків, особливо в цей, для них складний період. Але і наших мешканців маємо тарифно захистити, бо це наш прямий обов’язок. Все вище вказане має своє документальне підтвердження.

2005 рік завершив становлення міста, як власника основної частини його соціальної інфраструктури. З цієї дати до 2015 року я не був на посаді міського голови. Сім різних осіб керували Южноукраїнськом  змінюючи один одного. За десять вказаних років борг міста до АЕС ДП НАЕК «Енергоатом» зростає до 114 млн. грн. Держава списує 50 млн. гривень, але борг продовжує рости. Причини: застаріле обладнання, не проектні мережі ТВКГ, потрібну модернізацію на вимогу Постанов Уряду України практично не роблять. Навіть нові прилади будинкового обліку бездарно гублять, як і інші розпочаті реформи. Уряд України, як арбітр в частині соціального врегулювання міжтарифних стосунків ДП НАЕК «Енергоатом» і атомних міст, на що я вказував вище, не відгукується, а профільне Міністерство звісно на стороні АЕС.

Як результат. З 2012 року АЕС арештовує рахунки КП ТВКГ. Акти свідчать, що від таких дій вказане підприємство марно втрачає 33 мільйона гривень на чисельні штрафи, пені, судові експертизи та збори, на стягнення ДВС, яких могло і не бути, якби в ДП НАЕК «Енергоатом»  інакше ставились би до міст, де «живуть їхні АЕС». Спроби підприємства заключити мирові угоди остаточної реструктуризації боргів з початку 2018 року АЕС руйнує. І це відбувається в той час,  коли інші атомні електростанції в містах такі угоди укладають. Наразі у них боргові проблеми дещо зменшено, на відміну від ЮУ АЕС, де ця проблема тільки загострилась. Депутати міської ради традиційно ігнорують засоби усунення першопричин вказаних боргів. Попри їхнє нерозуміння запропонованих шляхів вирішення боргового питання, роботи в подолання вказаної проблеми вийшли на завершальний етап, що дає реальну можливість її остаточного врегулювання. В матеріалах нової програми, далі показаної за №2, ми отримуємо відповіді, як саме буде знято тривалу проблему боргів на користь міста, його мешканців і АЕС.

Доречи, за вказані вище 2005 - 2015 роки не тільки з’явились вказані вище борги. За ті десять років вкрадено, занедбано, змарновано та втрачено з інших причин майна і коштів громади в межах 300 мільйонів гривень: це колектор очисних споруд ГПК; гуртожиток №6; дитсадок №4; магазин №7, об’єкти СМСЧ-2 та ще понад десяток  втрат громади міста. Все відбувалось в тиші, ЗМІ по гостроті проблем і їхніх причин теж мовчали, хоча справи передавались в поліцію. Така була наша ближча історія. Та схоже, що з неї зробили висновки не всі.

По тематиці вирішення питань та вдосконалення умов міського життя, що частково відображено вище,  тільки з грудня 2015 по 2020 рік прийнято 41 нову програму соціально-економічного і культурного розвитку міста. Вони діючі і в умовах деякого покращення фінансових можливостей міського бюджету з державної програми децентралізації  дозволяють покращувати життєвий простір нашого міста, утримання його інфраструктури.

Але життя ставить нові завдання, та лишаються ще не до кінця вирішені і деякі старі проблеми. Завершується і п’ятирічна програма розвитку нашого міста. Тому є потреба ознайомити мешканців міста з певним колом нових програм, які спрямовані на вирішення питань відомих місту і не дуже, але які мають бути вирішені в ближчі роки, а вирішення окремих, маємо здійснювати вже в ближчі місяці. Тож про них. Ці програми мають діяти в складі плану розвитку міста, принаймні на перспективу після 2020 року. Їх можливо об’єднати, наприклад під назвою – «Ми маємо засоби нашого розвитку» і є таке бачення, що основою  подальшого зростання міста можуть бути наступні програми:

  1. Громадський контроль за використанням міського бюджету, майна і земель  територіальної громади (мета – вплив позиції мешканців у врівноваження процесу розгляду питань місцевого значення для прийняття рішень міської ради на користь людей).
  2. Оптимізація структурної розбудови ТВКГ міста через поділ КП ТВКГ на два незбиткових підприємства, як шлях до обґрунтованих і соціально доступних тарифів та якісних і безпечних послуг (метаздійснення розрахунків, демонстрація сучасних проектів в аргументах для  прийняття рішень міської ради на тарифну користь людей,  міста і АЕС).
  3. Сервісний центр в соціальне поліпшення утримання житлових будинків міста (мета – допомога ОСББ та іншим будинкам кваліфікованими послугами по обґрунтованій і для них  сприятливій ціні, що має задовольняти попит мешканців на доступне і безпечне життя).
  4. Оновлення програми 2015 року по розвитку територій і громад засоби якої розгорнуть системну роботу по формуванню ОТГ рівних можливостей для кожного її мешканця, (мета –  крок за кроком вийти на створення комфортних умов проживання всіх мешканців Южноукраїнської ОТГ, зробити важливий крок для вирішення житлового питання). 
  5. Безпечні ринки (мета адаптація ринкових площ до карантинних та суто санітарних  вимог, аби люди могли постійно і безпечно купити їм потрібні продукти і товари в умовах здорової конкуренції пропозиції і попиту).
  6. Екологічно-протиепідемічний та соціальний захист громади її мешканців (мета – впровадження та забезпечення дії доступних заходів в підвищення умов, які будуть сприяти збереженню і можливого підвищення імунітету людей).
  7. «Безпечна питна вода – реальність для кожного помешкання» (мета – реалізація додаткових заходів по доочищенню і знезараженню питної води в наших будинках, постачання якісної питної води до помешкань ОТГ).
  8. Програма – «Медичне багатопрофільне містечко» для потреб міста і округи (мета – розбудова лікарень міста, які будуть спроможні надавати якісні медичні послуги всім громадянам у визначених межах обслуговування по їхнім зверненням від народження, дітям, дорослим та всім категоріям мешканців).  
  9.  «Завтра електронного урядування» в самоврядуванні громади (метаспрощення руху документів, покращення їх якості та рішень в користь нашій громаді, поширення послуг ЦНАП-у на розширену зону обслуговування ).
  10. Інвестиції у вивільнення бюджетних коштів для комунальних потреб (мета – комплекс дій в розрахунках, проектах та слушних пропозиціях, які надаватимуть аргументи для прийняття рішень міській раді на користь бюджетних заощаджень з одночасним покращенням умов проживання в місті і для ОТГ).
  11. Підтримка розвитку атомної, ядерної енергетики України (мета – соціальний захист працівників цієї галузі, колективів та працівників атомних електростанцій, міста і ОТГ).
  12. Соціальний захист комунальних тарифів (мета – любе вимушене підняття тарифів на комунальні послуги відразу отримуватиме процедуру порівняння платоспроможність  мешканців в їх спроможності здійснювати їх оплату до межі, яку нині встановлює Уряд України – «з домогосподарства не більше 15% статків на комірне», де перевищення цієї межі окрім впливу субсидій для окремих категорій мешканців міста буде діяти окремий тарифний запобіжник-компенсатор).
  13.  Господарський захист бюджетних коштів в СКГ міста (мета – впровадженням бригад господарського розрахунку, що має забезпечити межі 20% заощадження бюджетних коштів).
  14.  Виведення монофункціональних міст з їх стану потенційної депресії (мета – системні розрахунки і аргументи, які мають спонукати до прийняття державного рішення, яке корисно відіб’ється на міському та житті ОТГ та на колективі електростанції, де скорочений їх персонал зможе переходити працювати в технопарк, чи на робочі місця індустріально-аграрного  зростання міста і ОТГ на базі наявних основних засобів та інших місцевих можливостей).
  15.  Децентралізація енергетичного забезпечення потреб міста та ОТГ (мета – передбачити і вчасно захистити місто, ОТГ від неминучості обставин, коли АЕС лишиться з одним енергоблоком, де за цих умов теплозабезпечення міста може стати критично проблемним)

Надалі,  за чинними процедурами, буде продовжено більш детальне знайомство з цими та іншими новими програмами. Буде продемонстровано, якими засобами та в який спосіб буде досягатись мета кожної з названих програм та програм, які будуть оприлюднені пізніше.

Всі вони будуть придатними для плану розвитку Южноукраїнська та його ОТГ в координації з державними програмами. Вони, по їх суті, орієнтовані на безумовне досягнення пристойних умов життя наших людей, кожної родини, кожного мешканця. Не будуть полишені в стороні і наявні місцеві програми, які зарекомендували себе у вирішенні чисельних питань місцевого значення, як дієві засоби для досягнень поставленої мети.

В нещодавній публікації на сайті міста «Беззбиткове КП ТВКГ – безспірна реальність», було надано матеріал з проекту програми за № 2, де в стислій інформації показано, як саме буде досягатись поставлена мета вказаної програми в частині одного з її розділів. По суті, це унікальне рішення, яке не потребуватиме бюджетних витрат і в кінцевому результаті дасть до 50% здешевлення собівартості цієї важливої комунальної послуги, а відтак і тарифу. Споживання цієї послуги за новим проектом дозволить здійснити само розрахунок за весь цикл робіт без понад нормативного збільшення існуючого тарифу на період освоєння нового проекту. Популістам не варте хвилюватись. Світова практика свідчить, що таке рішення є сучасним в енергетиці, ми ж винайшли рішення, де ця методика спрацює ефективно і на наше місто, на екологію довкілля та буде заощаджувати статки людей.  Цей матеріал подано в посилення доручень міського голови 2017 року, спроб в інші роки рішеннями міської ради реагувати на позицію мешканців, де вони висловлювали їх бачення реалізації соціальних пріоритетів у вирішенні питань громади Южноукраїнська.

В. Пароконний                    міський голова

                                                                                                 далі декілька фото з сотні об’єктів –які стали краще за декілька років