Южноукраїнська міська рада

Офіційне Інтернет-представництво

ПРО: МІФІЧНІ КЛАНИ, ХЛІБ ТА ВИДОВИЩА І ПРО ЦІНУ ПОМИЛОК, ЯКІ ВИПРАВЛЯЄМО

21.10.2019

Шановному читачеві гарно відомо, що 
ланцюжок рветься в слабкому місті, а 
де ж слабке місце в наших очікуваннях 
кращого життя? Не в останнє, це місце
в нашій поінформованості. Тож про це

І. МІФІЧНІ КЛАНИ.  Одна особа визначила проблему Южноукраїнська, як боротьбу двох кланів. Є визначення кланів, вони, це мафіозні злочинні угрупування, пов'язані тісними відносинами подібними до сімейних. Слушне запитання. Чи щось схоже є в нашому місті?      

Думаю комусь вигідно його базисні проблеми видавати за боротьбу кланів. Мабуть особа-автор такої оцінки далека від реалій життя «атомного» міста, або ця особа просто помиляється.    

Що ж таке проблемне є в життєдіяльності Южноукраїнська, що декого штовхає до гучних оцінок?

Простіше всього застосувати штамп – «клани», бо щоб розібратись в причинах складної проблеми потрібні, принаймні знання і досвід. Южноукраїнськ саме такий випадок. Читаємо про це.

В основі наявних проблем міст, де розташовані діючі АЕС України є глибинні причини. Вони  притаманні містам-супутникам атомних електростанцій. А проявлятись вони почали з передачі основної частини соціальної інфраструктури цих міст в комунальну власність їхніх громад. З того часу міста-супутники канули в лету. Кожне з атомних міст, при зовнішній схожості, має відмінну комунальну інфраструктуру і намагається по своєму долати спадкові проблеми.

  • Є хронічна заборгованість Южноукраїнська до ДП НАЕК «Енергоатом» за спожиті від їхньої генерації послуги, перш за все теплової енергії, яка йде на послуги опалення і підігрів води. Причина банальна. Плата міст за теплову енергію, яка за її природою дешева, одночасно є вагомим джерелом інвестиційних програм цієї Компанії. В сучасних країнах АЕС розвиваються на іншій базовій основі. Тарифи комунальні – головна проблема в стосунках нашого міста і АЕС.
  • Якщо особа, яка надумала про якісь там клани, то принаймні місто під таку оцінку аж ніяк не підходить, думаю, що і ЮУ АЕС ДП НАЕК «Енергоатом» під визначення клан теж не підпадає.
  • В названій проблемі потрібне державне рішення. З такою ініціативою я звернувся до керівництва країни та народного депутата нашого виборчого округу. Матеріал друкувався в «Контакті», є на сайті міста.
  • Держава має дати містам пільгу на тепло, як компенсатор ризику проживання поряд з АЕС згідно чинного Закону. Якщо ні, тариф буде рости. Ось тут і поширюються різні провокації.  

ІІ. ПРО ХЛІБ ТА ВИДОВИЩА. Борги міста за комунальні послуги до АЕС тягнуться з 2005 року. Під арештом знаходиться розрахунковий рахунок КП ТВКГ. За цей час які тільки чутки не висувалися аби хоч якось приховати таку гірку долю цього, спадкового від АЕС підприємства.

Та якими б гучними не були ці видовища, причини такого стану цього підприємства доведеться визнавати. Це тарифи і вимушені субсидії. Є і історія на цю тему.  

Де́цим Ю́ний  Ювена́л (лат. Decimus Iunius Iuvenalis), (бл. 60 — бл. 127) — римський поет-сатирик. Хлі́ба та видо́вищ — Ювенал, у своїй сатирі, використовував цей вираз для опису політики державних діячів, які, підкуповуючи плебеїв (простих людей) роздачами грошей і продуктів, а також цирковими виставами, захоплювали і утримували владу в стародавньому Римі.  Думаю, що наведене цікаво і дещо повчально!

Практика субсидування цін на продукти в древньому Римі була введена «хлібним законом» ще в 123 році до н. е.. Вираз і наразі використовується для негативного опису підкупу виборців та популізму в сучасній політиці.

В кінці 2017р. наша рада вийшла на виведення КП ТВКГ з боргового полону. Та АЕС раптово згорнула частину мирових угод, а депутати міської ради, як Горностай С.В. та Толкач А.П. зірвали план без боргової роботи КП ТВКГ. Вони волали – «на тариф грошей не дам, бюджетна допомога  доступному тарифу – афера».  Міського голову «призначили» винуватим та зняли його з роботи.

  • Винуватцями роблять осіб, яких призначають на роль «цапа  відбувайла» за чужі «гріхи». НКРЕ КП дала тарифний захист «Енергоатому», а популізм з жагою влади почав руйнування вирішення комунальної проблеми ТВКГ і породив ділків з їх планами скористатись з цих негараздів. При цьому заручником стає місто, свідком чого є його боргова проблема в понад 150 млн. гривні. А що ж з тарифом?
  • Між сказати слово – тариф і знизити тариф, прірва. Прірва роботи. Роботи високопрофесійної. Потрібен доказ? Чому в Україні з 2001 року так і не спромоглись зробити тариф на ЖКГ послуги доступним простим людям? Навіть ініціативна робота по цій темі завжди комусь заважає. Чому? А все дуже просто. 
  • З «Києва» бачимо правничо-судові баталії. На телебаченні ведуться жваві дебати юристів, політологів, політтехнологів та інших фахівців цього рівня. Чого замало? Зокрема майже нема дискусій знаних економістів та фахівців техніко-технологічних рішень до наявних проблем в багатогранному господарстві країни з деталізацією і реальними рекомендаціями, як знизити тарифи та покращити життя громадян України. Є очікування, що будуть позитивні зміни з початком діяльності нового Уряду України.
  • Для збільшення статків людей потрібні нові закони, підзаконні акти аби стимулювати розвиток економіки малого, середнього та великого бізнесу спрямовані на збільшення конкурентного ВВП країни, на активізацію бізнесу на місцях в благо зростання бюджетів всіх рівнів та статків населення України. Сенс цієї роботи полягає у збільшенні заробітної плати працюючих від зменшення собівартості товарів, робіт і послуг при збільшенні їх якості. Від цього мають зростати  пенсії та інші соціальні виплати.
  • Відомі країни стали заможними завдяки увазі їх державників до науково-технічного прогресу в економіці та інвестиціях їх країн. І наразі, вони уважно слідкують аби конкурентне спроможне  діяли ці надважливі чинники за показниками добробуту в їх країнах. Доступність тарифів на житлово-комунальні послуги теж залежить від вказаних вище умов цієї важливої роботи.
  •  «Центр» має вести рівноправний діалог, принаймні з містами та громадами щодо питань, які їх хвилюють, де вони мають свої пропозиції. Інакше «Голова» не буде знати де ходять її «Ноги».
  • Що має наше місто? Навіть місцеві ініціативи щодо реформ, нових технологій та інвестицій не завжди сприймаються певними депутатами міської ради та посадовцями. Про це поговоримо далі.

ІІІ ПРО ЦІНУ ПОМИЛОК, ЯКІ ВИПРАВЛЯЄМО. Їх було декілька. Державний рівень. 2005 рік. Президент України Ющенко В.А. ініціює звільнення керівників, які працювали до нього. Понад 20 тисяч звільнюють. Я пішов з посади сам, бо депутати міської ради ліквідували програми інноваційного розвитку господарства міста в зменшення тарифів на житлово-комунальні послуги і комусь щось довести було не можливо. На революційній хвилі нова влада міста забула про комунальну економіку. Місто почало втрачати його соціально-економічні можливості, зокрема – 

Проект «ДКП» по роздільному збиранню побутових відходів, який став переможцем у Всеукраїнському конкурсі, нова влада міста того періоду бездарно зруйнувала. Наразі він оновлений під назвою «Зелена карта відходів», його модулі встановлені в більшій половині міста. Це оздоровлення довкілля, нормативна санітарія і зменшення тарифу. Ось тільки КП ЖЕО дещо спростило технологію, але це виправляється.  

На 2005 рік було переобладнано ТРП-3 чим поклали старт цій вкрай потрібній роботі; всі будинки міста були обладнані будинковим обліком води; була закладена сучасна технологічна диспетчерська під потреби якої ДП НАЕК «Енергоатом» подарував сорок комп’ютерів. І що?

На той період нова влада міста поламала і це. Натомість почала рости заборгованість за комунальні послуги, які отримуємо від АЕС. По інерції ще недавно Стулін А.М., бувший міський голова, переконував всіх, що будинковий облік комунальних послуг не потрібен.

Але і це ще не все. В 2009 – 2014рр. починає діяти Загальнодержавна програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства з її бюджетом від 23 млрд. гривні. Влада міста того періоду не спромоглась звідти взяти на нагальні потреби громади ні копійки. А була можливість дообладнати все місто сучасним обліком і регулюванням і ми б не мали боргів перед АЕС. А тепер все це коштує вдесятеро дорожче і робити маємо все це за свій бюджет. Бувшим у владі міста і декому з нинішніх посадовців з фобією до нової техніки краще не тривожитись і помовчати.

Та помилки на цьому не припиняються. Не секрет, що до ради від моїх опонентів, у тих, хто тільки на словах за людей, ні жодної програми розвитку міста, ні жодного проекту для людей не надійшло. Є тільки патологічна ненависть і постійна жага прибрати мене з посади і не давати впроваджувати для мешканців міста нові корисні проекти. Наприклад.

На будівництво Меморіалу воїнів війни 1941 – 1945рр. казали – «Нема куди гроші дівати». Сходи на пляж – я сам шукав інвестора-благодійника і дуже вдячний Грабу О.А. за проявлену допомогу. Я проявив ініціативні дії по будівництву Храму Христа Спасителя, хоча один чиновник сказав – «кістьми ляжу, а його будувати не дозволю». Та Храм ми збудували, є і історія його будівництва.

Цей перелік можу продовжити. Справа в тому, що ці особи не дають ринки впорядковувати, реформувати підприємства, покращувати екологію та робити багато корисних справ. Наприклад. Сьогодні у моїх опонентів є фобія на інвесторів. Вони корисні, бо на все бюджету не вистачає. Не будь такої протидії, в місті вже давно були б і зручні сучасні туалети, і дуже потрібні влітку фонтани, були б і тарифи на Ж/К послуги обґрунтовані і багато іншого. Вони змагаються в тому, як завадити вкрай потрібній роботі на яку потім, хоча і зі скрипом, та все ж погоджуються.  

Чому навчились сьогодні? Коли прибрали мене з посади в червні 2018 року, зруйнували хід реформи в ТВКГ міста. Темп росту кредиторського боргу до АЕС почав збільшуватись. Це як хвороба, не лікуєш, вона прогресує. Натомість нове керівництво КП ТВКГ на мене заявляє в поліцію, що я їм не підвищую тарифи.

Квітень 2018 року. Був мітинг АЕС і вони заявили підвищені тарифи і тарифи КП ТВКГ виконком міської ради теж підвищив. Був розрахунок, що новий тариф вони використають на виконання рішення міської ради від 13.07.2017р. № 758, яким затверджено Програму «Якісні та обґрунтовані тарифи кожному споживачу без боргів» в розблокування розрахункового рахунку і виходу на роботу без поточних боргів. Цій роботі мало б сприяти виконання вимог Постанов Уряду України, зокрема за №604 від 23.05.2012 року під потреби якої тільки в 2016 році вдалось переконати депутатів міської ради, вже цього скликання, збудувати сучасну диспетчерську, до якої зокрема передбачалось виконати наступну вимогу –

Обладнати сучасними засобами обліку і регулювання води та теплової енергії (далі - засоби) 100% будинкові вузли обліку води та/або теплової енергії з високою точністю вимірювання та рівнем захищеності від втручання в їх роботу, які можуть бути об’єднані в єдину інформаційну мережу з можливістю дистанційної передачі інформації та які обладнані пристроями автоматичного регулювання подачі теплоносія. Але і тут надалі виникли перепони.

Бувший директор Департаменту інфраструктури міського господарства Валюшок С.Г. у 2018/19рр. провалив вимоги Закону і Уряду України по виконанню його Постанови. До того ж він усугубив ситуацію в ТВКГ міста тим, що сприяв рішенню виконувача обов’язків міського голови секретаря міської ради Дзюбенко Л.П. призначити на посаду директора КП ТВКГ з порушеннями чинних кваліфікаційних вимог особу не готову для цієї роботи.

Звісно ні про які технології від названої Програми та вимог Уряду України наразі мови і не ведеться. Є тільки постійні нападки на міського голову та інших посадовців щодо потреби підвищувати тарифи для КП ТВКГ та повне нерозуміння місця і значення модернізації виробництва на вимогу названих державних та галузевих директив. До останнього часу було невідомо з яких причин ведуться такі нападки. Та вже з’ясувалась причина і далі ми її побачимо.

Вважаю, що це була чергова помилка для всього міста. А події розгортались ось як. Дзюбенко Л.П. судиться з міською радою, я на посаді ще не працював, мені письмово потім про це доповіли депутати міської ради. Її всіляко захищає і оберігає начальник відділу правової роботи міської ради Миськів С.О. Принаймні, відомо від депутатів міської ради, що це Він всіляко підтримує Дзюбенко Л.П. і мовчить, що перешкоджати роботі самоврядування міста, це стаття Кримінального Кодексу України, коли Дзюбенко Л.П. захищаючи себе на посаді ховає ключі від місця роботи депутатів, печатку ради, вчиняє інші дії.

Далі теж цікаво, Миськів С.О. при конфлікті інтересів представляє раду в суді, куди рада його не направляла, а була довіреність від Дзюбенко Л.П., де в «одній особі» було фактично поєднано позивача і представника ради, звісно суд повноту цієї особливості не помічає і приймає те рішення, яке було бажане Дзюбенко Л.П. для захисту її сумнівних дій.

Але тут депутати не просто повідали про захист юристом Миськів С.О. Дзюбенко Л.П. Дуже схоже, що вона йому віддячила за такі старання. Бо в січні 2019 року при мовчазній згоді, не характерній для начальника відділу кадрової роботи апарату міської ради та її виконкому Босової Т.В., з суттєвими порушеннями кваліфікаційних вимог Дзюбенко Л.П. дружину начальника відділу правової роботи Миськів С.О. Миськів О.О. в січні 2019 року призначає на гарно оплачувану посаду директора КП ТВКГ. Це при тому, що на цю посаду були такі досвідчені кандидати, як Булгаров В.Г., Судаков Д.С. та інші.

За рішенням суду 22. лютого 2019р. я повернувся на роботу. І почалось. Десятки повідомлень-доносів на мене, що я грубо порушую Закон. Пише у поліцію, у всі можливі інстанції Дзюбенко Л.П. До неї приєднуються Миськів С.О., Миськів О.О. з погрозами мені і моїм заступникам судом в Печерському суді м. Києва. Летить град різних листів-звинувачень на мою і адресу інших посадовців. Мене навіть викликали на дебати. Я виконую свої обов’язки і ні в які дебати тим більше з цими особами вступати не маю наміру. Аж тут з газети узнаю, що Миськів О.О. чи Миськів С.О. будуть подавати свою кандидатуру на міського голову. Ось і пояснення чому на мене і моїх колег йдуть такі атаки.

Приведу на русском слова из известной песни. «Спасибо Боже за друзей и за врагов спасибо тоже». Проблема не в тому, що до переліку моїх опонентів додалось ще декілька осіб. Вона в іншому. Всі наведені вище помилки є безумовною шкодою для територіальної громади міста, для кожного мешканця. Більше того. Вказані помилки давали і мабуть дають певну користь комусь іншому. Кому саме, лишу додумати читачу самому.

Приведу ще один приклад. Те, що накопичувати борги до АЕС за комунальні послуги погано, мабуть ніхто не заперечить. Але погано протидіяти зростанню цих боргів в спосіб збільшення тарифів. Це все одно, що хворого з високою температурою обкладати льодом замість того щоб впливати на ліквідацію причини підвищення температури.

Звичайно мешканців цікавить, що пропонує міський голова? КП ТВКГ створене рішенням міської ради, це підприємство підпорядковане, підзвітне і підконтрольне виключно цій раді та її органам, а міський голова є лише посадовою особою. Статут КП ТВКГ, затверджений міською радою передбачає реорганізацію та його ліквідацію. Причини мають бути вагомими. Для реорганізації через ліквідацію наявної в КП ТВКГ безгосподарності більш ніж достатньо. Суть моєї та фахівців виконкому міської ради пропозиції до міської ради полягає в реорганізації КП ТВКГ без зміни кількісного складу існуючого штату цього підприємства і не тільки з збереженням їх фонду оплати праці, а і зі збільшенням оплати за їхню роботу. І зробити це реально. Замість витратної економічної моделі цього підприємства має бути створено господарське розрахункове підприємство.

Нове підприємство втратить суттєву частку його адміністрації, вони підуть працювати в цехи. Вони будуть головними на підприємстві. Наприклад цех всіх ТРП, де буде їх керівник, економіст, юрист та інженерно-розрахункова група. Саме вони будуть зацікавлені отримувати платежі за надані послуги теплового забезпечення і гарячого водопостачання без боргів і зайвих втрат. За це буде вчасна і заробітна плата і премії. Аналогічно буде пропонуватись і цех водопостачання та  водовідведення. Побудова господарського розрахунку пошириться і на цех допоміжних функцій. Але все має бути на рівні сучасних вимог.

Є особливість. З цим наразі не погоджується пасивна частина депутатів та подружжя Миськів. Не для того цей директор всюди критикує будь яку модернізацію і схоже ці особи не для того два роки, як потрапили в самоврядування та комунальну сферу міста, де розгорнули свою, поки що тільки дивну діяльність. Схоже, що вони і в нову партію підуть з партії Надії Савченко, куди вони здається не так давно потрапили аби консервувати своє нинішнє гарно оплачуване положення.

Є бачення, що цю проблему доведеться вирішувати у наступному скликанні міської ради. Адже до руйнування цього підприємства не аби як долучились особи, яких називають депутати міської ради, декого згадував і я. Аби не бути голослівним, до тексту, який передаю на офіційний сайт міста, додаю декілька документів за підписами депутатів міської ради та посадовців, які вони направляли на моє ім’я.

Шановні Южноукраїнці! Мій посадовий обов’язок полягає у виконанні моєї передвиборної програми та забезпеченні здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади.

Для продовження роботи за Програмами нашої ради є Указ Президента України «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року» та Програма діяльності Кабінету Міністрів України. Її перші стандарти – Комунальні послуги не більше 15% від доходу, сімейний лікар не далі 7 кілометрів, прожитковий мінімум не 1936 грн.. а 4251 гривні в місяць та інше в Уряді технократів. В наступній публікації ця над актуальна тема буде розкрита більш детально. Радує, що технократичний фактор в новому Уряді України слугуватиме подоланню бідності.

Є аналіз фахівців виконкому міської ради. Програми, які я обіцяв громаді, які затверджені в нашій раді спроможні виконувати державні завдання. Вони діють і надалі будуть вирішувати завдання громади. А критиканам різного штибу краще помовчати. Модернізація, яку вони так нищать займає важливе місце у вказаних державних рішеннях. Модернізація Ж/К галузі міста і надалі буде впроваджуватись і буде діяти на користь міста, його мешканців, на користь України.

 

                Міський голова В. Пароконний