Res --> Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ДП НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ»
AA

Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ДП НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ»

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ», код згідно з ЄДРПОУ 24584661

 

1. Інформація про суб’єкта господарювання

ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» зареєстроване за адресою: 01032, Україна, м.Київ, вул.Назарівська, буд.3, тел.: +38(044) 277-78-83, ел. адреса: energoatom@atom.gov.ua, керівник Котін Петро Борисович.

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи

Реконструкція системи технічного водопостачання. Робота блоків 1...3 на Ташлицькому водосховищі та бризкальних басейнах Южно-Української АЕС.

Система охолодження та технічного водопостачання основного (турбінного) та допоміжного обладнання АЕС базується на Ташлицькому водосховищі-охолоджувачі. Джерелом підживлення Ташлицького водосховища є р. Південний Буг.

Існуюче Ташлицьке водосховище забезпечує роботу АЕС потужністю 3000 МВт у холодний період року, потужністю 1800 МВт – у теплий період, 1500 МВт – у жарку декаду 10 % забезпеченості.

Рішеннями проєкту, затвердженого Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.12.2005 № 498, передбачено будівництво на лівому березі Ташлицького водосховища- охолоджувача, за 1,5 км на північ від проммайданчика Южно-Української АЕС, додаткового комплексу охолоджувачів - п'яти бризкальних басейнів продуктивністю 67,5 м3/с (продуктивність одного басейну 13,5 - 14,0 м3/с), площа одного басейну 55300,0 м2 та насосною станцією.

Технічна альтернатива 1. Будівництво додаткового комплексу охолоджувачів - 4 бризкальних басейнів загальною продуктивністю 56 м3/с (продуктивність одного басейну 13,5 - 14,0 м3/с), площа одного басейну 65000 м2 та насосною станцією подачі води на бризкальні басейни. В машинному залі насосної станції встановлюється п’ять вертикальних насосів. Продуктивність кожного насосного агрегату становить від 49320 м3/год до 50400 м3/год.

У насосній станції передбачається встановлення наступного допоміжного насосного обладнання: три насоси відцентровані горизонтального типу для відкачування дренажних вод та спорожнення камер водоприймача, продуктивністю 180,0 м3/год, напором 25 м; два насоси відцентровані горизонтального типу для промивання водоочисних сіток продуктивністю 250,0 м3/год, напором 60-65 м; один насос шестеренного типу для подачі чистого та відкачування відпрацьованого масла продуктивністю 3,6 м3/год, напором 40 м.

Технічна альтернатива 2. Будівництво додаткового комплексу охолоджувачів - п'яти бризкальних басейнів продуктивністю 67,5 м3/с та насосною станцією подачі води на бризкальні басейни. В машинному залі насосної станції встановлюється чотири вертикальних насоси. Продуктивність кожного насосного агрегату становить від 50400 м3/год до 55600 м3/год.

У насосній станції передбачається встановлення наступного допоміжного насосного обладнання: два насоси відцентровані горизонтального типу для відкачування дренажних вод та спорожнення камер водоприймача, продуктивністю 180,0 м3/год, напором 25 м; один насос відцентрований горизонтального типу для промивання водоочисних сіток продуктивністю 250,0 м3/год, напором 60-65 м; один насос шестеренного типу для подачі чистого та відкачування відпрацьованого масла продуктивністю 3,6 м3/год, напором 40 м.

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Планована діяльність передбачається на земельних ділянках, розташованих за межами м. Южноукраїнськ Миколаївської області, кадастрові номери земельних ділянок, на яких планується провадження діяльності: 4820355700:05:000:0641 (16,15 га); 4820355700:05:000:0639

(32,3185 га), 4820355700:05:000:0640 (0,6287 га), 4820355700:05:000:0642 (0,0468 га) відповідно

державним актам на постійне користування земельними ділянками.

Територіальна альтернатива 1. Не розглядається, оскільки ділянки перебувають у постійній власності відповідно до державних актів на постійне користування земельними ділянками (4820355700:05:000:0641 (16,15 га); 4820355700:05:000:0639 (32,3185 га),

4820355700:05:000:0640 (0,6287 га), 4820355700:05:000:0642 (0,0468 га).

Територіальна альтернатива 2. Аналогічна територіальній альтернативі 1.

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

Вплив на соціальне середовище носить позитивний аспект. Соціально-економічний вплив планованої діяльності полягає забезпеченні електроенергією населення. Крім того, сплаті податків в місцеві бюджети (в т.ч. сплата рентних платежів).

5.Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

Комплекс споруд бризкальних басейнів перебуває у стадії будівництва з 2007 р. На даний час виконано практично в повному обсязі роботи з підготовки території будівництва з перенесенням будівлі існуючої насосної станції КСП, винесенням: комунікацій та інженерних мереж із зони будівництва (крім зони будівництва басейну № 5). В значній мірі будівельної готовності знаходиться бризкальний басейн № 1 – виконані роботи із заміщення слабких ґрунтів за площею басейну, влаштування основи з гірської маси під плиту днища, плита днища та укоси басейну з монолітного залізобетону, розпочато роботи з водоскидної споруди з басейну. По бризкальному басейну № 2 виконуються роботи з влаштування основи під плиту днища басейну.

Будівництво насосної станції подачі води на бризкальні басейни намічено в акваторії Ташлицького водосховища під захистом відсічних гребель, відсипаних з гірської маси з пристроєм між греблями №№ 1,2 глиняного "замку". Розпочато роботи з влаштування відсікових дамб.

Будівництво проектованого об'єкта заплановано на чотири черги. Тривалість будівництва складає:

-першої черги – 18 місяців, у т. ч. підготовчий період – 3 місяці;

-другої черги – 6 місяців;

-третьої черги – 6 місяців;

-четвертої черги – 6 місяців, у т. ч. підготовчий період – 1 місяць. Максимальна кількість працюючих на об'єкті становить 105 осіб.

Основні техніко-економічні показники об'єкта будівництва наведено у таблиці

Показник

Одиниця виміру

Кількість

Насосна станція із спорудами

од.

1

Продуктивність

м3/с

67,5

Бризкальні басейни №№ 1-5

 

 

продуктивність одного басейну

м3/с

13,5 - 14,0

площа одного басейну

м2

55300,0

продуктивність п’яти басейнів

м3/с

67,5 - 70,0

Кількість нових робочих місць

од.

10

Загальна кількість працівників

од.

58

 

До складу споруджень проєктованого комплексу споруд бризкальних басейнів входять:

-водозабірна споруда насосної станції;

-насосна станція подачі води на бризкальні басейни;

-магістральні трубопроводи від насосної станції до бризкальних басейнів;

-п'ять бризкальних басейнів з розподільчими трубопроводами та водоскидами;

-відсічні греблі;

-підстанція 35/6 кВ «Бризгальна», кабельні траси; інженерні комунікації та мережі;

-зливні канали;

-внутрішньомайданчикова під'їзна дорога та автомобільні проїзди; КПП;

-пости охорони;

-огородження території.

В машинному залі насосної станції встановлюється п'ять вертикальних насосів. Продуктивність кожного насосного агрегату становить від 49320 м3/год до 50400 м3/год (13,7-14,0 м3/с), напір або 17,7 м до 24,8 м (напір індивідуальний для кожного насосного агрегату). Режим роботи насосної станції є постійним. Управління основними насосними агрегатами передбачається дистанційно з місцевого щита (МЩ) та за місцем. У теплий період року (квітень-жовтень) передбачається робота всіх п'яти основних насосів, у холодний період - кількість працюючих насосів може бути зменшена (залежно від температури води на водозаборі АЕС).

У насосній станції передбачається встановлення наступного допоміжного насосного обладнання:

-трьох насосів відцентрових горизонтального типу для відкачування дренажних вод та спорожнення камер водоприймача, продуктивністю 180,0 м3/год, напором 25 м (один або два робочі, один резервний).

-двох насосів відцентрових горизонтального типу для промивання водоочисних сіток продуктивністю 250,0 м3/год, напором 60-65 м (1 - робочий, 1 - резервний);

-двох насосів шестеренного типу для подачі чистого та відкачування відпрацьованого масла продуктивністю 3,6 м3/год, напором 40 м.

Для очищення води та виконання ремонтних робіт у насосній станції у водоприймачі насосної станції встановлюється гідромеханічне обладнання (сітки водоочисні обертового типу, решітки сміттяутримуючі, затвори плоскі ковзні 0-13,4-12,7 та інше необхідне обладнання для його функціонування). Охолоджена вода після електродвигунів основних насосів, вода після промивання водоочисних сіток, дренажні води і після спорожнення камер водоприймача відводяться в водоприймальний резервуар насосної на всмоктування насосів.

Після введення в експлуатацію проектованих бризкальних басейнів безповоротні втрати в системі технічного водопостачання становитимуть:

-для середнього за метеоумовами року – до 39,5 млн.м3 (1,4 м3/с);

-для спекотного року 5 % забезпеченості - до 46,6 млн.м3 (1,7 м3/с). При цьому забір води з р. Південний Буг зросте:

-для середнього за метеоумовами року – до 102,572 млн.м3 (3,4 м3/с);

-для спекотного року 5 % забезпеченості – до 109,672 млн.м3 (3,7 м3/с).

6.Екологічні та інші обмеження планованої діяльності з альтернативами:

Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно Законодавства України з дотриманням нормативів гранично-допустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище.

При експлуатації об’єкта дотримуватись нормативів екологічної безпеки; викиди від стаціонарних джерел повинні здійснюватися за наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; скиди в поверхневі водойми за наявності дозволу на спеціальне водокористування; здійснення постійного контролю технічного стану механізмів; сортування, зберігання відходів та передача їх спеціалізованим організаціям у відповідності до санітарно- гігієнічних вимог та природоохоронного законодавства; концентрації забруднюючих речовин на межі санітарно-захисної зони не повинні перевищувати ГДК (ОБРД); виконання правил протипожежної безпеки та інші.

Санітарно-гігієнічні обмеження: експлуатацію об’єкта здійснювати згідно з чинними нормативними санітарно-гігієнічними нормами та правилами; дотримання вимог до організації санітарно-захисної зони відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів (ДСП 173-96); рівень шуму, не повинен перевищувати встановлених нормативів; урахування відстані від житлової забудови, санітарно-захисної зони та рівнів шуму і на межі житлової забудови.

Замовник бере на себе зобов’язання виконувати всі умови щодо експлуатації об’єкту діяльності, а також ресурсозберігаючі, охоронні, захисні та інші заходи щодо умов безпечної експлуатації обладнання, дотримання вимог природоохоронного та санітарного законодавства. При цьому вплив на навколишнє середовище мінімальний і не потребує додаткових екологічних обмежень.

щодо технічної альтернативи 1: Екологічні та інші обмеження аналогічні з обмеженнями планованої діяльності.

щодо технічної альтернативи 2: Екологічні та інші обмеження аналогічні з обмеженнями планованої діяльності.

щодо територіальної альтернативи 1:

Не розглядається, оскільки ділянки перебувають у постійній власності відповідно до державних актів на постійне користування земельними ділянками (4820355700:05:000:0641 (16,15 га); 4820355700:05:000:0639 (32,3185 га), 4820355700:05:000:0640 (0,6287 га),

4820355700:05:000:0642 (0,0468 га).

щодо територіальної альтернативи 2:

Аналогічна територіальній альтернативі 1.

7.Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

Еколого-інженерна підготовка і захист території здійснюється існуючою інфраструктурою. Основні рішення по генеральному плану обумовлені технологічною схемою виробництва, існуючою забудовою майданчика, найкоротшими технологічними, інженерними та транспортними зв'язками, будівництвом споруд в умовах діючого виробництва, а також дотриманням санітарних, протипожежних норм і вимог щодо захисту навколишнього середовища.

Виконання моніторингових досліджень та інструментальних вимірювань атмосферного повітря на межі СЗЗ та житлової забудови; рівень шумового навантаження на території найближчих житлових забудов.

На будівельному майданчику перед початком виконання будівельних робіт планується виконання комплексу підготовчих робіт: належить передбачати влаштування мінімально необхідної кількості майданчиків для складування матеріалів, тимчасових споруд і комунікацій; матеріали та обладнання рекомендується отримувати малими партіями для виконання конкретних обсягів робіт; при проведенні будівельно-монтажних робіт використовувати тільки спеціалізовану техніку; улаштування місць для тимчасового складування будівельних матеріалів та стоянки будівельної техніки.

Технічна альтернатива 1: аналогічна з планованою діяльністю. Технічна альтернатива 2: аналогічна з планованою діяльністю щодо територіальної альтернативи 1:

Не розглядається, оскільки ділянки перебувають у постійній власності відповідно до державних актів на постійне користування земельними ділянками (4820355700:05:000:0641 (16,15 га); 4820355700:05:000:0639 (32,3185 га), 4820355700:05:000:0640 (0,6287 га),

4820355700:05:000:0642 (0,0468 га).

щодо територіальної альтернативи 2: Аналогічна територіальній альтернативі 1.

8.Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

Клімат та мікроклімат: вплив від реалізації планової діяльності не передбачається.

Повітряне середовище: викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря при проведені планованої діяльності.

Ґрунти та геологічне середовище: вплив від реалізації планової діяльності незначний.

Водне середовище: вплив планованої діяльності на водне середовище знаходиться в межах допустимих норм.

Рослинний і тваринний світ та об’єкти природно-заповідного фонду: об’єкти ПЗФ в районі розташування відсутні; вирубка зелених насаджень не передбачається.

Природно-заповідний фонд та екологічна мережа, архітектурна, археологічна та культурна спадщина: на території планованої діяльності не обліковуються та не виявлені;

Навколишнє соціальне середовище: здійснення негативних впливів не передбачається. Навколишнє техногенне середовище: вплив оцінюється як незначний.

Вплив на довкілля, здоров’я та умови проживання населення знаходитиметься в межах доступних нормативних значень.

Технічна альтернатива 1: аналогічна з планованою діяльністю Технічна альтернатива 2: аналогічна з планованою діяльністю щодо територіальної альтернативи 1:

Не розглядається, оскільки ділянки перебувають у постійній власності відповідно до державних актів на постійне користування земельними ділянками (4820355700:05:000:0641 (16,15 га); 4820355700:05:000:0639 (32,3185 га), 4820355700:05:000:0640 (0,6287 га),

4820355700:05:000:0642 (0,0468 га).

щодо територіальної альтернативи 2:Аналогічна територіальній альтернативі 1

9.Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

Об’єкт відноситься до першої категорії видів планової діяльності об’єктів, які можуть мати вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із п. 2, ч. 2 та п. 13 ч. 3 ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

10.Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля немає.

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Планується провести дослідження впливу планової діяльності відповідно до ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» у повному обсязі:

опис факторів довкілля, які зазнають впливу; опис поточного стану довкілля;

опис і оцінку впливу під час будівництва кар’єру та провадження планованої діяльності; опис методів прогнозування, що використовувалися для оцінки впливу;

опис заходів по зниженню негативних впливів на довкілля та підвищення екологічного благополуччя.

Будуть враховані зауваження та пропозиції, які надійдуть в результаті громадського обговорення.

12.Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб- сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

14. Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження планованої діяльності буде висновок з оцінки впливу на довкілля, що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та інші документи дозвільного характеру.

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.

Адреса: 03035, м. Київ, вул. Василя Липківського, 35, тел. (044)206-31-40, (044) 206-31-50 Електронна пошта направлення зауважень і пропозицій, для процедур ОВД, що здійснюються Міндовкілля: OVD@mepr.gov.ua. Контактна особа – Котяш Лада Павлівна.

 

Читайте також

Фахівці управління інформації та громадських зв’язків філії «ВП ПАЕС» продовжують серію дидактичних заходів для дітей

Управління інформації та громадських зв’язків ВП ПАЕС

5 квітня учні ліцею №4 м Южноукраїнськ корисно та продуктивно провели позаурочний час в інформаційно...