Res --> 1 Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | ОСОБЛИВОСТІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АКТІВ ЦИВІЛЬНОГО СТАНУ ІНОЗЕМНИМИ ОСОБАМИ
AA

ОСОБЛИВОСТІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АКТІВ ЦИВІЛЬНОГО СТАНУ ІНОЗЕМНИМИ ОСОБАМИ

Сімейні відносини за участю іноземців регулюються Конституцією України, Сімейним кодексом України, законами України «Про міжнародне приватне право», «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту», «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», міжнародними договорами України, Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні та іншими законодавчими актами. Право на шлюб, форма і порядок укладення шлюбу в Україні між громадянином України та іноземцем або особою без громадянства, а також між іноземцями або особами без громадянства визначаються правом України, що передбачено статями 55 та 56 Закону України «Про міжнародне приватне право».

Статтею 26 Конституції України визначено, що іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також несуть такі самі обов’язки, як і громадяни України, за винятками, встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами України.

Державна реєстрація актів цивільного стану за заявами іноземців проводиться за законодавством України.

Найпоширенішою державною реєстрацією за участю іноземців  є державна реєстрація шлюбу.

Державна реєстрація шлюбу з іноземцями має особливості правового регулювання у зв’язку з необхідністю перевірки законності перебування цих осіб на території України, та врахування умов дійсності поданих ними документів.

Прийом заяви на державну реєстрацію шлюбу з іноземцем починається з перевірки законності підстав їх перебування на території України. Іноземці для державної реєстрації шлюбу в Україні повинні пред’явити паспортний документ та посвідку на постійне чи тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця на території України.

Відповідно до статті 25 Сімейного кодексу, жінка та чоловік можуть одночасно перебувати лише в одному шлюбі та мають право на повторний шлюб лише після припинення попереднього шлюбу.

Документи про підтвердження припинення попереднього шлюбу, які передбачені законодавством іноземної держави та видані компетентним органом, повинні бути відповідним чином легалізовані, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Якщо документи громадян України, іноземців, осіб без громадянства, які є підставою для державної реєстрації шлюбу, складені іноземною мовою, до них обов’язково додається переклад тексту на українську мову, вірність якого засвідчується дипломатичним представництвом або консульською установою України, посольством (консульством) держави, громадянином якої є іноземець (країни постійного проживання особи без громадянства), Міністерством закордонних справ, іншим відповідним органом цієї держави або нотаріусом.

Якщо до органів державної реєстрації актів цивільного стану подається переклад документів, вірність якого засвідчено згідно із законодавством іноземної держави, у якій їх видано, то він повинен бути легалізований у встановленому порядку.

Орган державної реєстрації актів цивільного стану здійснює перевірку законності перебування іноземця на території України шляхом направлення в день отримання заяви про державну реєстрацію шлюбу запиту до  територіального органу державної міграційної служби України. До запиту додаються копії паспорта іноземця та його перекладу. У разі наявності у іноземця посвідки на проживання в Україні, така перевірка не здійснюється.

Аналогічну перевірку законності перебування в Україні іноземця  орган ДРАЦС здійснює при зверненні із заявою про розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей.

При державній реєстрації народження, якщо один із батьків чи обидва є іноземцями, в інтересах дитини, така перевірка не здійснюється, однак паспорт з нотаріально засвідченим перекладом надається.

Державна реєстрація смерті іноземців проводиться на загальних підставах. При державній реєстрації смерті заявником надається разом з паспортом померлого іноземця його нотаріально засвідчений переклад.

Читайте також

Особливості державної реєстрації шлюбу з іноземцями та особами без громадянства

Южноукраїнський відділ державної реєстрації актів цивільного стану

Статтею 26 Конституції України визначено, що іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Ук...

Особливості опрацювання заяв про державну реєстрацію шлюбу, поданих через єдиний портал державних послуг Дія

Южноукраїнський відділ державної реєстрації актів цивільного стану

Дії працівників відділів державної реєстрації актів цивільного стану - учасників пілотного проекту (...

Гендерна рівність у соціально-трудових відносинах: скорочення тривалості робочого часу та додаткова відпустка при народженні дитини

Южноукраїнський відділ державної реєстрації актів цивільного стану

Розпорядженням Кабінету Міністрів України №752-р від 12.08.2022 р. схвалено Державну стратегію забез...