Res --> 1 Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | На енергоблоці №3 ЮУАЕС пройшли функціональні випробування обладнання Нolteс
AA

На енергоблоці №3 ЮУАЕС пройшли функціональні випробування обладнання Нolteс

На Южно-Українській АЕС під час планово-попереджувального ремонту (ППР) енергоблока №3 проведено функціональні випробування обладнання, за допомогою якого  відпрацьоване ядерне паливо (ВЯП) транспортуватиметься  на зберігання за технологією Нolteс. Централізоване сховище для відпрацьованого палива (ЦСВЯП) трьох українських атомних електростанцій (крім Запорізької) споруджують на території зони відчуження Чорнобильської АЕС.

У квітні поточного року подібні випробування були проведені на енергоблоці №2 ЮУАЕС. Южноукраїнські атомники переконалися, що все виготовлене обладнання відповідає проектній документації та сумісне з обладнанням АЕС. Таку перевірку на сумісність повинен пройти кожен енергоблок. На разі, під час ППР, черга третього «мільйонника» ЮУАЕС.

Під час випробувань контейнер HI-TRAC необхідно було встановити в універсальне гніздо басейну витримки і перевантаження палива. За допомогою імітаторів тепловиділяючих збірок (ТВЗ) перевірялася можливість безпечної установки ТВЗ в кожне гніздо багатоцільової каністри (БЦК), яка знаходиться всередині контейнера HI-TRAC. Всього контейнер вміщує 31 тепловиділяючу збірку для енергоблоків ВВЕР-1000. Крім контейнера HI-TRAC в операціях використовували адаптер універсального гнізда, кантувальний пристрій, систему відеоспостереження. Під час випробувань обладнання  Нolteс на енергоблоці №3 ЮУАЕС також була задіяна спеціальна транспортна система HI-STAR для перевезення палива залізницею.

«У технології Нolteс беруть участь три типи контейнерів. HI-TRAC – перевантажувальний контейнер, призначений для переміщення багатоцільової каністри, заповненої ядерним паливом в межах реакторного відділення АЕС. HI-STAR слугує для безпечного транспортування відпрацьованого палива від АЕС до ЦСВЯП. Цей контейнер має біологічний захист, що відповідає всім вимогам транспортування відпрацьованого ядерного палива залізницею України. Та HI-STORM, у якому відпрацьоване ядерне паливо зберігатиметься  на майданчику ЦСВЯП протягом 100 років.

Під час випробувань обладнання компанії Нolteс на енергоблоці №3 ми відпрацювали дії з встановлення контейнера HI-TRAC в універсальне гніздо басейну витримки і перевантаження, перевірили прохідність кожного гнізда багатоцільової каністри імітатором ТВЗ за допомогою машини перевантажувальної. Потім перемістили контейнер HI-TRAC до ванни дезактивації. В цей час у транспортний коридор доставили і перевели у вертикальне положення контейнер HI-STAR. На контейнер HI-STAR з ванної дезактивації встановили контейнер HI-TRAC і зімітували перевантаження багатоцільової каністри з відпрацьованими ТВЗ в HI-STAR» - детально описав увесь процес випробувань головний інженер енергоремонтного підрозділу ЮУАЕС Сергій Шпирко. Він акцентував увагу на важливості натурних випробувань, оскільки ці операції дозволяють визначити моменти, що вимагають доопрацювання як в технічному, так і в організаційному плані.

На енергоблоці №1 ЮУАЕС натурні випробування обладнання компанії Нolteс планують провести у 2020 році. З введенням в експлуатацію ЦСВЯП южноукраїнські атомники будуть готові відвантажувати відпрацьоване паливо в централізоване сховище. Це перспектива найближчих років.

«Впровадження технології Нolteс зміцнить незалежність України в питаннях атомної енергетики як в політичному, так і в економічному сенсі», - підсумував головний інженер енергоремонтного підрозділу ЮУАЕС Сергій Шпирко.

 

 

 

 

Читайте також

Фахівці управління інформації та громадських зв’язків філії «ВП ПАЕС» продовжують серію дидактичних заходів для дітей

Управління інформації та громадських зв’язків ВП ПАЕС

5 квітня учні ліцею №4 м Южноукраїнськ корисно та продуктивно провели позаурочний час в інформаційно...