Res --> 1 Офіційний сайт міста Южноукраїнськ | Легалізація заробітної плати
AA

Легалізація заробітної плати

Легалізація заробітної плати залишається одним із найактуальніших питань сьогодення. Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не менше, ніж мінімальний страховий внесок.

З метою захисту конституційних прав найманих працівників на соціальний  захист з 01.01.2015 набули чинності зміни в законодавстві. Зокрема, доповнено частину п’яту статті 8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в редакції Закону України від 28.12.2014 №77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці», абзацом такого змісту: «У разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника». Тобто, навіть якщо найманий працівник буде оформлений на неповну ставку із заробітною платою менше мінімального розміру, роботодавець повинен сплатити внески з мінімальної заробітної плати, відповідно, страховий стаж такому працівнику зарахується в повному обсязі.

Одночасно, з метою легалізації фонду оплати праці з 01.01.2015 збільшено штрафи за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), так, відповідно доч.2 оновленої редакції ст. 265 Кодексу законів про працю України юридичним особам та фізичним особам-підприємцям загрожує штраф у розмірі 30 мінімальних заробітних плат за кожного такого працівника, тобто у 2015 році: у січні-листопаді - 36540 грн., а в грудні - 41340 грн.

Відповідно до нової редакції ч.3 ст.41 Кодексу Законів України про адміністративні правопорушення, фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) тягне за собою накладення адмінштрафу на посадових осіб підприємств, фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю, від 500 до 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 8500 до 17000 грн).

Повторне протягом року вчинення такого порушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, загрожує штрафом у розмірі від 1000 до 2000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян  (від 17000 до 34000 грн).

Згідно зі змінами викладеними у новій редакції статті 24 Кодексу законів про працю України, роботодавців зобов’язано повідомляти Державну фіскальну службу України про прийняття працівника на роботу,  в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України та вилучено норму, яка передбачає обов’язок фізичних осіб-підприємців реєструвати трудовий договір з найманою особою в Центрі зайнятості.

Отож, кожному мудрому роботодавцю варто задуматись про рівень та спосіб оплати праці найманих працівників – з одного боку, а з іншого про те, що низький рівень заробітної плати найманих працівників не сприяє їх зацікавленості у досягненні високих трудових результатів.

 

 

 

Читайте також